音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Halcyon Days - The Spring Standards

【独立民谣】Halcyon Days - The Spring Standards

悠闲的口哨,三拍子的节奏,给人以宁静优美的情绪体验,让我们感知线条的流动,色彩的深浅间断,以及光影的明暗。

The Spring Standards,一支来自纽约的独立的三人民谣摇滚乐队。Cleare, Robb, and Smith,都是作曲人及乐器演奏者。在组成The Spring Standards之前,这三人和John Gallagher, Jr.是另一组合Old Springs Pike的成员。

乐队成员介绍 

James Cleare:和声、低音吉他和鼓

Heather Robb:和声、口风琴、键盘、铁琴和鼓

James Smith:和声、低音吉他、口琴、小号和鼓

《Halcyon Days》

If I said I could come back to you
如果我说我可以回到你身边
Would you laugh at my face
你会嘲笑我吗?
And say baby we're through?
说宝贝我们已经玩完了?
If I told you this time it'd be true
如果我告诉你这次是真的
Would you believe the words that are spoken to you?
你会相信我对你说的话吗?
I'm a few months older now
我比几个月前更成熟了

With a good head on my shoulders now
现在的头脑更理智
And I'm trying to live in the way that you taught me to give
我正试着过你教给我的生活方式
Halcyon days these could be
生活本可以平静而自在
But sadness might snuff out that sunshine in me
但是悲伤或许扼杀了我的阳光
Out of all the people I see
我看见的所有人中
Well I still prefer you for my chickadee
为了我的山雀我仍喜欢你
I'm a few months older now
我比几个月前更成熟了
With a scar a upon my shoulders now
肩膀上留有一道疤痕
And I'm dying to live in the way that you taught me to give
我渴望过着你教给我的生活方式
I became

New with you
我因你而焕然一新
True for you
因你而真实
Blue without you
因没有你而忧郁
With true for you
和真实的你
My eyes try and see through the blue
试着看透忧愁
But it's tough and painted so thick upon you
可这很难
Loneliness I can pull through
我可以经受孤独
But when it leaves will it take all thoughts of you?
但当它离开
I'm a few months older now
我比几个月前更成熟了
With a good head on my shoulders now
现在的头脑更理智
And I'm trying to live in the way that you taught me to give
我正试着过你教给我的生活方式
With true for you
和真实的你

评论

热度(35)