音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Born in Time(Unreleased version #2, Oh Mercy) - Bob Dylan

【民谣摇滚】Born in Time(Unreleased, Oh Mercy)  -  Bob Dylan

鲍勃•迪伦一首被忽视的杰作,最早它是《Oh Mercy》录音期间的试录歌曲。迪伦在1990年的专辑《Under the Red Sky》中收录此歌,后又在Bootleg选集《Tell Tale Signs》中推出了正式版本。

这张《The Bootleg Series Vol. 8 -- Tell Tale Signs: Rare and Unreleased, 1989-2006》是Sony发行的迪伦系列精选集的第八张。相比早期那些更为知名的曲目,后期这些歌的知名度相对较低,但从音乐风格上来看,编曲显得更为丰富一些。

《Born in Time》

In the lonely night,
在寂寥的晚上
In the stardust of a pale moonlight,
苍白的月光照耀星尘
I think of you in black and white
我想起黑白影像的你
When we were made of dreams.
那时我们如置身梦境
I walked alone through the shaky streets,
我独自走在飘摇的街上
Listening to my heart beat
听着我的心跳声

In the record-breaking heat
陷入狂热
When we were born in time.
当我们首次相遇
Just when I thought you were gone, you came back ,
当我以为你已离去你却回来了
Just when I was ready to receive you.
而我正等着你的到来
You were smooth, you were rough,,
你如此温柔而又坚强
You were more than enough.
你完美的无可挑剔
Ah babe, why did I ever leave you ,
哦亲爱的我怎会要离开你
Or bereave you?
亦或是失去你
On the rising curve,
在感情的升温期
Where the ways of nature will test every nerve,
两个人的本性都经历种种考验
I took you close and got what I deserve ,
我抓紧你我拥有你
When we were born in time.
当我们首次相遇
Just when I knew who to thank, you went blank ,
当我知道该感谢谁时你大脑一片空白
Just as the firelight was gleaming.
焰火闪耀夜空
You were snow, you were rain, ,
你是白雪你是甘霖
You were stripes and you were plain. ,
你多变而又单纯
Oh babe, can it be you've been scheming ,
哦亲爱的难道你是心机重重
Or was I dreaming?
抑或这是我的一场梦
In the hills of mystery,
在神秘的山脉中
In the foggy web of destiny,
在命运的迷网中
You're still so deep inside of me
你依然深深铭记于我心间
When we were born in time
当我们首次相遇


评论

热度(29)