音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
The Yellow Rose Of Texas (Album Version) - Michael Martin Murphey

【怀旧金曲】The Yellow Rose Of Texas (Album Version)

这首美国民歌,据说是基于德克萨斯独立战争的一个传奇故事写成的。

歌中的"德克萨斯黄玫瑰"不是指德克萨斯州的黄玫瑰花,而是一位美丽的女奴。她是一个非洲奴隶和白人的混血儿,故被称作“黄”玫瑰。此歌始于美国南北战争时期的南方,很快在军中传唱起来。在一些的美国影视作品中,常响起此歌曲的旋律。

《The Yellow Rose Of Texas》

There's a yellow rose in Texas, that I am going down to see, 
No other fellow loves her, as half as much as me. 
She cried so when I left her, it nearly broke my heart
And if I ever find her, we nevermore will part. 

She's the sweetest little rosebud
that Texas ever knew
Her eyes are bright as diamonds
They sparkle like the dew
You may talk about your Clementine
And sing of Rosa Lee
But the yellow rose of Texas
is the only girl for me. 

When the Rio Grande is flowing, the starry skies are bright, 
She walks along the river in the quiet summer night: 
I know that she remembers, when we parted long ago, 
I promise to return again, and not to leave her so. 

Oh now I'm going to find her, for my heart is full of woe, 
And we'll sing the songs together, that we sang so long ago
We'll play the banjo gaily, and we'll sing the songs of yore, 
And the yellow rose of Texas shall be mine forevermore. 

德克萨斯黄玫瑰 

得克萨斯有一株黄玫瑰 
我多么渴望去瞧上一眼 
从来没有人能将她忘怀, 
但他们的思念不及我一半, 
当我离去时她悲痛欲绝, 
那样子真叫我心儿破碎。 
一旦我能将她找到, 
我们再也不会分开。 
她是得克萨斯最娇艳的鲜花, 
她的双眼就像钻石,宛如露水般清澈。 
你可以大谈你的克莱门坦, 
也可以为你的罗莎丽献上赞歌, 
但那得克萨斯的黄玫瑰 
却永远是我的最爱。 

当那南风轻轻吹送,星空皎洁灿烂, 
她独自在夏夜的河边徘徊徜徉, 
我知道她依旧记得当年我们相逢, 
我曾经许下诺言,再也不会离开她。 

噢!现在我定要将她找到, 
因为我的心充满了悲伤。 
我们将弹起欢快的五弦琴, 
共同唱着旧时动听的歌谣。 
那得克萨斯的黄玫瑰, 
将和我在一起到永远。

评论(1)

热度(49)