音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Luka - Suzanne Vega

【独立民谣】Luka - Suzanne Vega

这首“Luka 路卡”最早出自Suzanne Vega发行于1987年的个人第二张专辑《Solitude Standing》,她以第一人称的口吻,唱出女童无助痛楚的境遇。

29年过去了,真正的好歌从未随着时间的洪流而退却耐听度。

苏珊•薇格(Suzanne Vega),生于1959年,美国纽约的创作歌手,80年代民谣运动复兴的领军人物;她的歌曲以高度的文学化的歌词和民谣曲风著称。出道至今30年不变的纯净嗓音,秉持一贯民谣作风,捕捉现代都会女性的知性、感性、浪漫、情爱、孤单和恐惧。

Luka

My name is Luka
我的名字叫luka
I live on the second floor
我住在二楼
I live upstairs from you
我就住在你楼下
Yes I think you've seen me before
我想你曾经见过我
If you hear something late at night
如果你等会儿晚上听见什么声音
Some kind of trouble, some kind of fight
一些麻烦和争执

Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
I think it's because I'm clumsy
我想那是因为我的笨拙
I try not to talk too loud
我试着不要太大声的说话
Maybe it's because I'm crazy
可能它是因为我的疯狂
I try not to act too proud
我试着不要太骄傲
They only hit until you cry
他们会一直击打直到你哭泣
And after that you don't ask why
在这之后你不要问为什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么
Yes I think I'm okay
是的,我想我很好
I walked into the door again
我再次走进屋子
Well, if you ask that's what I'll say
好吧,如果你问我会告诉你为什么
And it's not your business anyway
但这并不关你的事
I guess I'd like to be alone
我猜我更愿意一个人
With nothing broken, nothing thrown
没有东西被打碎和丢弃
Just don't ask me how I am
请不要问我还好不好
Just don't ask me how I am
请不要问我还好不好
Just don't ask me how I am
请不要问我还好不好
My name is Luka
我的名字叫luka
I live on the second floor
我住在二楼
I live upstairs from you
我就住在你的楼下
Yes I think you've seen me before
是的,我想你曾经见过我
If you hear something late at night
如果你等会儿晚上听见什么声音
Some kind of trouble, some kind of fight
一些麻烦和争执
Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
Just don't ask me what it was
请不要问我那是什么
They only hit until you cry
他们会一直击打直到你哭泣
And after that you don't ask why
在这之后你不要问为什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么
You just don't argue anymore
你最好不要争论什么


评论(1)

热度(43)