音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Wind of Change - Scorpions

【经典摇滚】Scorpions - Wind of Change  

这首歌是八十年代末Scorpions(蝎子乐队)创作的。他们在前苏联巡回演出的时候,主唱Klaus Meine在莫斯科的大街上突发灵感,结合当时动荡的社会,将此歌曲的歌词一气呵成,后经Matthias Jabs的作曲,旷世经典的《变幻之风》就诞生了。

蝎子乐队(Scorpions),德国著名的重金属摇滚乐团,70年代初期发迹于汉堡北方的工业重地汉诺威。在乐团灵魂人物吉他手,也是创团团员的Rudolf Schenker,以及声音让人一听就难以忘怀的主唱Klaus Meine的带领下,Scorpions以狂泄的快速吉他演奏、强有力的打击乐器以及辐射极高能量的演唱风格成为欧洲70年代数一数二的重金属领导乐团。

《 Wind of Change》

I follow the Moskva
我沿着莫斯科河
Down to Gorky Park
走到高尔基公园
Listening to the wind of change
听着变化的风
An August summer night
一个八月的夏夜
Soldiers passing by
士兵们经过这里
Listening to the wind of change
听这变化的风

The world is so closing in
世界正在快速靠近
Did you ever think
你曾经想过吗
Thay we could be so close,like brothers
我们可以如此靠近,就像兄弟
The futures in the air
未来就在空中
I can feel it everywhere
我可以在任何地方感受到
Blowing with the wind of change
与变化的风一同吹过
Take me to the magic of the moment
把我带到魔幻的瞬间
On a glory night
在一个伟大的夜晚
Where the children of tomorrow
在未来的孩子们
dream away
梦想着的地方
in the wind of change
在这变化的风中
Walking down the street
沿着街道走过
Distant memories
遥远的记忆
Are buried in the past forever
已被埋在永远的过去
I follow the Moskva
我沿着莫斯科河
Down to Gorky Park
走到高尔基公园
Listening to the wind of change
听着变化的风
Take me to the magic of the moment
将我带到魔幻的时刻
On a glory night
在一个伟大的夜晚
Where the children of tomorrow share
在一个孩子们分享着
their dreams
他们的梦想的地方
With you and me
与你和我
Take me to the magic of moment
将我带到那魔幻的时刻
On a glory night
在一个伟大的夜晚
Where the children of tomorrow dream away
在孩子们充满着明日梦想的地方
in the wind of change
在变化的风的地方
The wind of change
变化的风
Blows straight into the face of time
直扑时代
Like a stormwind that will ring
就像发出风铃的狂风
the freedom bell
自由的钟声
For peace of mind
为了心中的平静
Let your balalaika sing
让你的三角琴歌唱
What my guitar wants to say
我的吉他想要说
Take me to the magic of the moment
将我带到魔幻的时刻
On a glory night
在一个伟大的夜晚
Where the children of tomorrow share
在一个孩子们分享着
their dreams
他们的梦想的地方
With you and me
与你和我
Take me to the magidc of the moment
将我带到那魔幻的时刻
On a glory night
在一个伟大的夜晚
Where the children of tomorrow dream away
在孩子们梦到的地方
in the wind of change
在变化的风中


评论(1)

热度(73)