音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
No One Wants Forever #2 - Laurel Music

【独立民谣】Laurel Music - No One Wants Forever #2  

选自Laurel Music首张专辑《This Night And The Next》(夜复一夜)。空心吉他飙出古怪可爱表情,活泼的节奏却唱出世故的省察。

Laurel Music是瑞典乐团Douglas Heart女主唱Malin Dahlberg与创作好手Tobias Isaksson共组的二人乐团,充分发挥吉他的多种丰富表情,营造晶莹剔透的生活观点。

这张专辑在细节部分你都可以感觉到布局的巧思,在这充满尘嚣的社会中,搭起一处屏障,那里吉他回到最初的原木表情,口琴就像不安分的弹簧在你心中漫舞,而女主唱Malin Dahlberg的Vocal则有些悲伤,是天生说故事的温暖嗓音,于是你可以让你不安定的心,暂时在这株月桂树下(Laurel)憩息。(via豆瓣)

《No One Wants Forever #2》

女声:

If you want to be alone here with me you must understand my weakness
It's the way that he left me and bereft me of my love
without a warning without mourning almost yawning
No one wants forever anymore
cause no one dares to try
No one wants endeavour like before
If you want to see the world that's in me
You should know I'll always need him
It's the way that I met him
There's no way that I could possibly forget him like he got me and forgot me
No one wants forever anymore cause no one wants to try
No one wants endeavaour like before
No one wants forever anymore
and no one wants to be there like I know I might have been
No one wants endeavaour like before

你爱着我,
只爱我的坚强,
还是愿意将脆弱也拥入怀里?
他放弃了,离开了我,
甚至不说一句告别。

原来,永远 只是一句玩笑。
原来,没有人愿意认真地对我,
原来,没有人敢送一个承诺给我,
原来,没有一辈子。

如果你还愿意靠近我的世界,
你会发现,对于爱情,
我是多么认真的一个女孩儿啊。
我深情给予每一个曾爱过的人,
不多不少。
真的,
我还是学不会自私,
还是不愿意索取。
没有办法,我就这样记住了爱人,
却又被爱人这样遗忘了。

男声旁白:

Relinquishing your hold on someone is an act of love.
The giving of affection and the determination to provide comfort are the two practicable elements of love. 
Love requires no proof.
Seen in this light, love is a sort of faith, since a faith that required proof wouldn't be a faith at all.
But when we make this distinction, love is an act, faith is an ability.

或许放手,才是爱最勇敢的行动。
表露爱的欢喜,承担爱的责任都是爱的表达。
爱何须被证明,
因为,爱是信仰。
但假如,非要分明爱与信仰,
那么,
爱,是一种行动。
信仰,是一种能力。

(翻译by赵拾贰)

评论

热度(84)