音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Close My Eyes Forever - Lita Ford

【华丽金属】Lita Ford - Close My Eyes Forever

选自Lita Ford发表于1988年的第三张专辑《Lita》。这是她音乐生涯中最成功的专辑,因为她的风格有所转变,原先那种硬朗的重金属变成了更加柔软的流行金属。其中与Ozzy Osbourne对唱的《Close My Eyes Forever》登上了排行榜的前10位。

Lita Ford,1958年出生于伦敦,小时候移民到美国。她11岁开始弹吉他,16岁加入朋克式硬摇滚女子组合The Runaways。1983年发行首张专辑《Out For Blood》。

《Close My Eyes Forever》

Baby,
宝贝
I get so scared inside,
 我心里非常恐慌
And I don't really understand,
我不是真的明白
Is it love that's on my mind,
这是发自我内心的爱 
or is it fantasy,
还是幻想
Heaven Is in the palm of my hand,
天堂在我掌心停留
and it's waiting here for you,
它在等着你
What am I supposed to do with a childhood tragedy
我要怎么面对不幸的童年
(Chorus)If I close my eyes forever
如果我永远合上眼
Will it all remain unchanged
一切能否永恒不变
If I close my eyes forever
如果我永远合上眼
Will it all remain the same
一切能否一如从前
...Sometimes, it's hard to hold on
有时候坚持是那么难
So hard to hold on to my dreams
坚持梦想是那么难
It isn't always what is seems
它并不总是看上去那样
When you're face to face with me
当你面对我时
You're like a dagger
你就像是一把匕首
And stick me in the heart
刺进了我的心
And taste the blood from my blade
饮着我伤口的血
And when we sleep, would you shelter me
当我们沉睡时你会庇护我吗
In your warm and darkened grave
在你温暖黑暗的墓穴里
(repeat chorus)Will you ever take me
你愿意永远和我在一起吗
No, I just can't take the pain
不,我真的不能接受这种痛苦
But would you ever trust me
但是你愿意永远相信我吗
No, I'll never feel the same
不,我永远无法回复从前
...Ohh...I know I've been so hard to you
我知道我曾对你苛刻
I know I've told you lies
我知道我曾对你说谎
If I could have just one more wish
如果我能够再许一愿
I'd wipe the cobwebs from my eyes
我会擦亮眼睛
(back to chorus)Close your eyes
合上你的眼睛
Close your eyes
You gotta close you eyes for me
请为我合上眼 


评论

热度(25)