音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Heart Of The Ocean - Gaelic Storm

【凯尔特民谣】Gaelic Storm - Heart of the Ocean(深海之心)

「爱尔兰的哨笛,安静流淌的乡愁,蓝天碧草的夏日,牛羊放空的宁静,听懂了你内心最深的孤独与晴朗。」

Gaelic Storm乐队组建于1996年,是美国一支出色的凯尔特摇滚乐队,主要成员Patrick Murphy、SteveTwigger、Ryan Lacey、Peter Purvis和Jessie Burns。其音乐范围包括传统的爱尔兰和苏格兰音乐的原始曲调。

《Heart of the Ocean》

Candlelight dies at the window
And the night wind blows soft from the sea
Though I lie in your arms, I'm a thousand miles away
On the waves sailing fast, sailing free
烛光消逝在冰冷的孤窗,
 夜晚远方吹来徐徐海风,
 尽管我躺在你的怀抱里,但我心已千里遥,
 波涛在把船儿翻滚航行,漫无目的飘荡远。

Now I'm bound for the heart of the ocean
I'm riding the sea in my soul
In the dark and the deep
She will rock me to sleep
Down below... where the black waters roll
 现在我正驶往海洋之心,
 大海在我灵魂深处汹涌,
 在黑暗中,在深渊中,
 海浪汹涌拍打我入睡,
 坠往深处……那儿深黑的海水翻滚急。

When the sea birds cry out in the morning
And the sun lays its kiss on the sand
I'll be drawn to the shore
Like so many times before
As I long to be far from the land.
 早晨的海鸟在大声嘶鸣,
 沙滩太阳投射下它的吻,
 我的心又被拽回到岸上,
 就像之前的很多次一样,
 当我长时间远离这片土地。

Now I'm bound for the heart of the ocean
I'm riding the sea in my soul
In the dark and the deep
She will rock me to sleep
Down below... where the black waters roll
 现在我正前往海洋之心,
 大海在我灵魂深处汹涌,
 在黑暗中,在深渊中,
 海浪拍打着我入睡,
 坠往深处深处……那儿深黑的海水翻滚急。

I can still hear your voice on the trade winds
I can still taste your tears on the foam
But the lure of the tide that I'm feeling inside
Will not rest till my heart finds its home
 海风呼啸,我仍能聆听到你的声音,
 飞沫溅落,我仍能品尝到你的眼泪,
 潮起潮落,起伏不定我的感觉,
 永无宁息,直到我心找到归家。

Now my heart is the heart of the ocean
There are storms from the sea in my soul
I'm restless and deep
And before I can sleep
I must go... where the black waters roll
 现在我心如海洋之心,
 我的灵魂如海上风暴,
 我心神不安坠入深渊,
 在我能入睡前,
 我必须赶往……那儿深黑的海水翻滚急。

where the black waters roll x 3
那儿深黑的海水翻滚急。X3     


评论(1)

热度(153)