音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
The Reason - Hoobastank

【英伦摇滚】Hoobastank -The Reason

“如果存在一个让我义无反顾的原因,那只有一个,就是你……”

这是美剧《Friends》第10季中的一首经典插曲。歌曲节奏强劲,旋律非常动人,其中蕴涵着温暖、失落、迷离的复杂错落感觉,很值得反复品味。    

Hoobastank,一支来自美国加利福尼亚州的后Grunge乐队,成立于1995年。2002年乐队首张同名专辑《Hoobastank》获得白金唱片销量。2003年岁末发表了第二张大碟《The Reason》,发行四个半月后就位居排行榜三甲,从此知名度飞速上扬。

《The Reason》

I'm not a perfect person
我并不是完美之人
As many things I wish I didn't do
因为我所做过许多身不由己之事
But I continue learning
但我一直在尝试
I never meant to do those things to you
我真的无意那样对你
And so I have to say before I go
在我黯然离去之前我必须要说
That I just want you to know
我只想让你知道
I've found a reason for me
我为自己找到了一个理由
To change who I used to be
让我洗心革面
A reason to start over new
一个让我脱胎换骨的理由
and the reason is you
那个理由就是你
I'm sorry that I hurt you
对不起我伤害了你
It's something I must live with everyday
这种感觉天天啃噬着我的心
And all the pain I put you through
你为我承受的伤痛
I wish that I could take it all away
我希望能将它全部抹去
And be the one who catches all your tears
为你擦干泪痕
That's why i need you to hear
所以你要听我说
I've found a resaon for me
我为自己找到了一个理由
To change who I used to be
让我洗心革面
A reason to start over new
一个让我脱胎换骨的理由
and the reason is you
那个理由就是你

I'm not a perfect person
我并不是完美之人
I never meant to do those things to you
我真的无意那样对你
And so I have to say before I go
在我黯然离去之前我必须要说
That I just want you to know
我只想让你知道
I've found a reason for me
我为自己找到了一个理由
To change who I used to be
让我洗心革面
A reason to start over new
一个让我脱胎换骨的理由
and the reason is you
那个理由就是你
I've found a reason to show
我找到了理由向你袒露心迹
A side of me you didn't know
向你展示我不为人知的一面
A reason for all that I do
如果存在一个让我义无反顾的原因
And the reason is you
那只有一个,就是你……


评论

热度(111)

只展示最近三个月数据