音乐随身听

视频号:每日意图

©Edvard Munch

若凭你的喜好了解我,终将无法走进我,因为我与你所见的百般不同;

但使你透过我的双眼看到我,如同我直视我自己,在你不可见的隐秘处。

Study me as much as you like, you will not know me, for I differ in a hundred ways from what you see me to be. Put yourself behind my eyes and see me as I see myself, for I have chosen to dwell in a place you cannot see. 

——RUMI鲁米

更多内容:微信公众号「每日意图」

评论

热度(19)