音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Brand new day (simple times version) - Joshua Radin

【独立民谣】Brand New Day (Simple Times Version) - Joshua Radin

选自Joshua Radin发行于2010年的EP《Songs Under a Streetlight》。4首歌沿袭Joshua Radin一贯清新自然的民谣风格,轻柔清透,温馨耐听。

Joshua Radin出生于俄亥俄州的沙克海茨城(SHAKER HEIGHTS)。他自幼就喜欢唱歌,在完成了大学学业后正式开始了他的音乐事业。在2004年,他很偶然地写了一首名叫Winter的歌,被喜剧《Scrubs》用作插曲,从而崭露头角,很快就签约到Columbia唱片公司,并出版了第一张EP唱片《First Between 3rd And 4th》。

《Brand New Day》

Some kind of magic
某些魔法
Happens late at night
发生在夜晚
When the moon smiles down at me
当月亮向我微笑
And bathes me in its light
月光洒满我身

I fell asleep beneath you
我在月光中坠入梦乡

In the tall blades of grass
在高高的草丛中
When I woke the world was new
当我在新的一天中醒来
I never had to ask
我不需询问

It’s a brand new day
这是崭新的一天
The sun is shining
阳光普照
It’s a brand new day
这是崭新的一天
For the first time in such a long long time
长久以来,这是第一次
I know I’ll be ok
我知道,我会好起来的

Most kind of stories
故事总得
Save the best part for last
有个好的结局
And most stories have a hero who finds
许多故事中都会有个英雄
You make your past your past
你让过去的成为过去
Yeah you make your past your past
过去的就让它过去吧

It’s a brand new day
这是崭新的一天
The sun is shining
阳光普照
It’s a brand new day
这是崭新的一天
For the first time in such a long long time
这久以来,这是首次
I know I’ll be ok
我知道,我会好起来的

This cycle never ends
日子往复循环,不会停止
You gotta fall in order to mend
伤痕总会逐渐愈合

It’s a brand new day
这是崭新的一天
It’s a brand new day
这是崭新的一天
For the first time in such a long long time
是在这样长久时间中的第一次
I know I’ll be ok
我知道,一切会好起来的

评论

热度(19)