音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Amie - Damien Rice

【民谣摇滚】Amie - Damien Rice

沉静的气氛中,弦乐与歌声忘情地交换着彼此的哀愁,慢慢让伤痛感觉蔓延……

《Amie》选自Damien Rice发行于2002年的个人首张专辑「O」。此专辑销售获得3张白金唱片认证,年度Shortlist音乐奖,并赢得3项爱尔兰音乐奖提名。

《Amie》歌词:
Nothing unusual, nothing strange
一如既往 没有异常
Close to nothing at all
根本没有相似的
The same old scenario, same old rain
往常那陈旧的情节和雨
And there's no explosions here
这里没有爆发的痕迹
Then something unusual, something strange
然后些许不平常 些许奇怪
Called from nothing at all
是根本无人去睬的 
I saw a spaceship fly by your window
我看见一个飞过你窗前的太空船
Did you see it disappear? 
你没看见它消失吗
Amie come sit on my wall
爱人 坐过来靠着我
And read me the story of O
为我阅读O的故事
Tell it like you still believe
像你相信它那样告诉我 
That the end of the century
那是整个世纪的结束 
Brings a change for you and me
给你我带来了变化
Nothing unusual, nothing strange
一如既往 没有异常 
Just a little older, that's all
只是更长久了 就这样 
You know when you've found it
你知道当你发现它时
There's something I've learned
我已认识到有些东西
Cos you feel it when they take it away
是因为当他们被夺走时你会感觉到
Hey hey 嘿~~~
Something unusual, something strange
些许异常 些许奇怪
Comes from nothing at all
根本没有根源
But I'm not a miracle, and you are not a saint
但是我不是奇迹 你也不是圣人
Just another soldier on a road to nowhere
只是另一个上路无去处的士兵
Amie come sit on my wall

And read me the story of O
Tell it like you still believe
That at the end of the century
There's a change for you and me

评论

热度(9)