音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Ruby - Foster The People

【独立电子乐】Ruby - Foster The People

没有物质的爱情似乎是没有未来的。但谁能保证拥有物质的婚姻就不会以悲剧收场呢?这首歌通过对一个小人物的心理刻画,折射出人生的艰难与遗憾。

Foster The People,来自美国洛杉矶的另类流行乐队。由Mark Foster(主唱、键盘), Sean Cimino(吉他手), Isom Innis(键盘手), 和Mark Pontius(鼓手)四人组成。独具魅力的乐队风格,充满着张力与趣味的词曲,张扬独特的美学在每一次的专辑中都渲染着独立乐迷的心。

《Ruby》 

And there she goes 她走了

She was sitting really nice with her head full of advice from friends 她曾端坐在这里,脑袋里都是朋友们的建议

She walks around 她徘徊

She tries to rearrange but everything goes under her bed 她努力整理心情,但每件事都让她彻夜难眠

And it's countless 她数也数不清

She's got a jar full of change saved up for vacation 她期待假期来临,让一切能有所改变


And she's watching 她看着

She's watching her sons growing up just like their mom 她看着孩子们像自己一样慢慢长大

And it's hard for her. 她感到生活如此艰难

And I said Ruby, Ruby, Ruby 我说露比啊露比
Gotta start lifting your head up, head up, head up 你得抬起你的头,重新振作起来
And I said Ruby, Ruby, Ruby 我说露比啊露比
I know it's hard but you gotta get outta bed, outta bed, outta bed 我知道那很难,但你要行动起来
Yeah she don't know what to do 她无所适从
She's got everything and nothing to lose 她努力抓住一切但却一无所有

She's got a call from a guy just seeing if she's alright 她听了一个人男人寒暄的电话
Yeah Ruby, Ruby,baby 露比啊露比

She's got a fistful of tears held back by the strength of five 她强忍住自己的眼泪不从指缝流出来

And she says, "Happiness ain't free 她说“幸福不是免费得来的
Everybody fights just like me 每个人都像我一样在争取
But I've given up the ability to retreat" 但是我已经没有退路”
And I said Ruby, Ruby, Ruby 我说露比啊露比
You gotta start lifting your head up, head up, head up 你得抬起你的头,重新振作起来

And I said Ruby, Ruby, Ruby 我说露比啊露比
I know it's hard but you gotta get outta bed, outta bed, outta bed 我知道那很难,但你要行动起来
Yeah she don't know what to do 她无所适从
She's got everything, nothing to lose ooh oooh 她努力抓住一切但却一无所有
Yeah you've got time to figure it out 你还有时间找到答案
I'm here so don't be scared 我在这里,所以不要害怕
You've got time to figure it out 你还有时间找到答案
Don't be don't be scared (Ruby, Ruby, Ruby) 不要害怕(露比啊露比)
All alone, rest your head on my lap when you're down 孤单失落时,把你的头靠在我的身上
All alone, rest your head on my lap, when you're down ye yeah 孤单失落时,把你的头靠在我的身上
Oooooh Ruby don't cry 哦,露比啊,不要哭
'Cause I am here and I am here. 因为我在你身旁
So don't cry 'cause you'll be alright. 所以不要哭,一切都会好起来

评论

热度(11)