音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
I Talk To Trees - Masha Qrella

【独立音乐】I Talk To Trees - Masha Qrella

选自Masha Qrella发表于2009年的专辑《Speak Low》。透明简洁,清爽灵性的唱腔与木吉他与键盘组成层次丰富,轻缓如溪水的美妙乐音。 

Masha Qrella是德国Contriva乐队的女吉他兼贝斯手。Contriva原名ZIMT,从1996年就开始发表作品。后来乐队将他们的一首名叫《Contriva》的歌名用作了乐队的名字,并在2000年推出其处女专辑《TELL ME WHEN》。

《 I Talk To The Trees》
我对大树说
I talk to the trees
我对大树说
But they don't listen to me
但是他们听不见我说什么
I talk to the stars
我对星星说
But they never hear me
但是他们从来不听我说
The breeze hasn't time
微风没有时间

To stop, and hear what I say
停下来,听我说什么
I talk to them all
我跟他们所有人说
All In vain
但是都白费
But suddenly, my words
但是偶然间,我的话
Reach someone else's ears
传到某人的耳朵里
Touch Someone else's heart
触碰到了他的心
Strings too
还有他的玹

I tell you my dreams
我讲了我的梦想
And while you're listening to me
当你听我说的时候
I suddenly see them
我突然看到了我的梦想
Them Come true
都实现了
But suddenly, my words
但是偶然间,我的话
Reach someone elses ear
传到某人的耳朵里
Touch Someone elses heart
触碰到了他的心
Strings too
还有他的玹
I can see us some April night
我能在四月的晚上看到我们一起
Looking out across a rollin' farm
看向一个收割的农场
Sipping brandy underneath the stars
在星空下啜饮白兰地
Reading poems in the candlelight
在烛光里给你朗诗
To the strumming of guitars
用吉他弹奏
Music...
音乐
I will tell you all the books I've read
我会告诉你我都读过什么书
And the way I met the King of France
我是怎么遇到的法国国王
Then I'll send the servants off to bed
然后我会把所有的服务都转移到床上
And I'll ask you for a dance
我会邀请你共舞
Music...
音乐
But suddenly my words
但是偶然间,我的话
Reach someone else's ears
传到某人的耳朵里
Touch someone else's heartstrings, too
触碰到了他的心
I tell you my dreams
还有他的玹

I suddenly see them
我突然看到了我的梦想
I suddenly see them
我突然看到了我的梦想
I suddenly see them
我突然看到了我的梦想
them come true
都实现了

评论

热度(49)