音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Time in a Bottle - Jim Croce

【民谣摇滚】Time in a Bottle - Jim Croce

“如果时光能用瓶子收藏, 我最想做的事情唯有一桩, 就是收集每天每日直到永恒消逝, 只为与你共同分享。” 看过电影《X战警:逆转未来》的朋友一定对这首歌印象深刻。

《时光宝瓶》选自美国民谣摇滚歌手Jim Croce第三张录音室专辑《You Don't Mess Around with Jim》(1972年4月)。此曲当时没有作为单曲发行,直至Jim Croce因飞机失事去世后,ABC唱片公司发行了单曲版。这首歌成为Jim Croce第二首也是最后一首Billboard Hot 100冠军单曲。

《Time in a Bottle》 

If I could save time in a bottle
如果我能将时光用瓶子珍藏
The first thing that I'd like to do
我想做的事情只有一桩
Is to save every day
就是珍藏日日流金
Til' eternity passes away
直到永恒消逝
Just to spend them with you
只为与你分享
If I could make days last forever
如果时光能够永驻

If words could make wishes come true
如果这话能令梦想成真
I'd save every day like a treasure and then
我将犹如宝藏一般珍藏日日流金
Again, I would spend them with you
在此,与你分享
But there never seems to be enough time
但是时光似乎永远不够
To do the things you want to do
去做你想做的事情吧
Once you find them
一旦等你察觉到它们
I've looked around enough to know
我寻寻觅觅终于明了
That you're the one I want to go
你就是我想要的唯一
Through time with
愿与你共度终生时光
If I had a box just for wishes
如果我有盒子只为珍藏愿望
And dreams that had never come true
珍藏所有未曾实现的梦想
The box would be empty
这宝盒一定空空如也
Except for the memory
除了一种记忆
Of how they were answered by you
这种记忆全部关乎于你
But there never seems to be enough time
但是时光似乎永远不够
To do the things you want to do
去做你想做的事情吧
Once you find them
一旦等你察觉到它们
I've looked around enough to know
我寻寻觅觅终于明了
That you're the one I want to go
你就是我想要的唯一
Through time with
愿与你共度终生时光

评论

热度(43)