音乐随身听

视频号:每日意图

©Alex Stoddard

沉默可能产生误解,我需要说话, 说话将我推向歧途,我必须沉默。我不哭,我必须坚强,很长一段时间如此。 一旦你没有了希望和恐惧,你就是行尸走肉。无来由的恐惧的瞬间,也许最接近真实的存在。

——赫塔·米勒《国王鞠躬,国王杀人》

Silence may produce misunderstanding, I need to talk, talk to me wrong, I must be silent. I don't cry, I must be strong, for a long time. Once you have no hope and fear you are walking. Come the fear of the moment, perhaps the most close to the real existence. 

Hertha-miller "the bow, and the king kill"


更多内容 每日意图 Vol.1599

评论

热度(64)