音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Boy On the Bus - Nerina Pallot

【英伦摇滚】Boy On the Bus  - Nerina Pallot

选自英伦唱作才女Nerina Pallot发行于2014年的EP《Grand Union》。

Nerina Pallot,1975年生于伦敦,由在新泽西州的有一半法国血统的父亲和印度Allahabad出生的母亲培养长大,曾在印度度过一小段有趣的童年时光。出道后迅即获得业界的认可,其唱片多次获白金认证,并赢得全英音乐奖提名。

《Boy On the Bus》

Boy on the bus with the startled face
巴士上的男孩满脸惊愕
Delicate hands at the difficult age
在艰难的岁月里
Clutching so hard at a plastic bag
纤细的双手紧紧抓住塑料袋
A masterpiece in bone and rag
但他骨骼惊奇打扮得体

Inaminate ghosts on the 46
46路车上满是无精打采的老人

The wizened trees look like pick-up sticks
窗外凋零的树木像似随地捡起的枯枝
Everybody said she's a generous girl
每个人都说她是个好女孩
Now they're pulling up her body from the black canal
如今人们把她从肮脏的河水中救上来

Sweet defeat, I wanna leave the city so bad
美梦破碎了,我疯狂的想逃离这座城市
Dog tired on my feet, I wanna leave the city so bad
流浪狗在我脚边睡着了,我疯狂的想逃离这座城市
Take everything that we own, turn the lights off and go and never look back
打包我们的行李,关上灯就这样一去不回头
You just say the word the word the word
你只要说出那句话
I won't say no
我不会拒绝

I don't but I've noticed you
但是我知道你不会和我们的孩子一起流浪
Ain't been walking that way with our boy, it's true
这就是现实
Everywhere you look it's burial ground
你眼中的实在都会沦为废墟
Every swirling eddy where your dreams get drowned
你心中的向往都将被漩涡淹没
They get drowned
它们都被淹没

Sweet defeat, I wanna leave the city so bad
美梦破碎了,我疯狂的想逃离这座城市
Dog tired on my feet, I wanna leave the city so bad
流浪狗在我脚边睡着,我疯狂的想逃离这座城市
Take everything that we own, turn the lights off and go and never look back
打包我们的行李,关上灯就这样一去不回头
You just say the word the word the word
你只要说出那句话

Sweet defeat
美梦破碎了
I wanna leave the city so bad
我疯狂的想逃离这座城市
Dog tired on my feet
流浪狗在我脚边睡着
I wanna leave the city so bad
我疯狂的想逃离这座城市
All the lonely streets
所有寂寞 的街道
I wanna leave the city so bad
我疯狂的想逃离这座城市
Dog tired on my feet, on my feet
流浪狗在我脚边睡着
I wanna leave, I wanna leave, I wanna leave, yeah
我想逃,我想逃,我好想逃
Take everything that we own, turn the lights off and go and never look back never look back
打包我们的行李,关上灯就这样一去不回头
Everything that we own, turn the lights off and go and never look back
打包我们的行李,关上灯就这样一去不回头
You just say the word the word the word
你只要说出那句话
Come on you just say the word the word the word
说吧,你只要说出那句话
I won't say no
我不会拒绝
Boy on the bus boy on the bus boy on the bus
巴士上的男孩啊,巴士上的男孩
I won't say no
我不会拒绝

评论

热度(28)