音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Leave Right Now - Will Young

【欧美流行】Leave Right Now -  Will Young

这首歌是will young第二张专辑的主打曲,情感拿捏得相当到位。有时候,一个选择默默离开的人,可能是最舍不得你的。爱恰恰是种挂念你而不得不离开的痛楚。

英国歌手Will Young成名于Pop Idol节目,从艺后陆续推出的三张单曲唱片,全部都是一上榜就登上单曲榜冠军位置,而且全部都蝉联数周冠军。

I'm here just like I said
还是无法忘却 就想预料的一样
Though its breaking every rule I've ever made
虽然这违背了自己下的决心
My racing heart is just the same
心还是无法平静

Why make it strong to break it once again?
为何让它坚强只是为了再次心碎

And I'd love to say I do
我很想要说我愿意
Give everything to you
为你付出所有
But I can never now be true
但那已不是真心话
So I say...
所以我说

I think I'd better leave right now
我想现在该离开了
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在该放手了
Feeling weaker and weaker
感觉越来越不能自主
Somebody better show me how
谁能告诉我我该怎么做
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在是离开的时间了

I'm here so please explain
又到这种情况 请告诉我
Why you're opening up a healing wound again
为何你又要在愈合的伤口撒盐
I'm a little more careful
我过于小心了
Perhaps it shows
或许你已知晓
But if I lose the highs,
即便我失去了一些东西
at least I'm spared the lows
至少我还保有那份纯真

Now I tremble in your arms
在你怀中不禁颤抖
What could be the harm
想让我心安
To feel my spirit calm
不想再去冒伤痛的风险
So I say..
所以我说
I think I'd better leave right now
我想现在该离开了
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在该放手了
Feeling weaker and weaker
感觉越来越不能自主
Somebody better show me how
谁能告诉我我该怎么做
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在是离开的时间了

I wouldn't know how to say
不知道要怎样去说
How good it feels seeing you today
今天看到你的感觉多么美好
I see you've got your smile back
看到笑容重绽放于你的脸上
Like you say your right on track
如你所说生活已恢复正常
But you may never know why
但是你也许永远也不会知道
Once bitten twice is shy
受伤过的心永远不会复原
If I'm proud perhaps I should explain
假装骄傲只是因为
I couldn't bear to lose you again
我已不能承受在失去你一次

I think I'd better leave right now
我想现在该离开了
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在该放手了
Feeling weaker and weaker
感觉越来越不能自主
Somebody better show me how
谁能告诉我我该怎么做
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在是离开的时间了
Yes I will...
对 我将...
I think I'd better leave right now
我想现在该放手了
Feeling weaker and weaker
感觉越来越不能自主
Somebody better show me how
谁能告诉我我该怎么做
Before I fall any deeper
在深陷无法自拔前
I think I'd better leave right now
我想现在是离开的时间了


评论(3)

热度(87)