音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Friends Make Garbage (Good Friends Take It Out) - Low Roar

【独立流行】Friends Make Garbage (Good Friends Take It Out)

冰岛一直是独立音乐重镇,那里的音乐清澈神秘、绝美冰冷,散发着原始气息。Ryan Karazija主唱的嗓音空灵虚幻,加强了整首歌冥想放空的氛围。

Ryan Karazija,来自冰岛的独立乐队,从美国的西海岸一路向北到了雷克雅未克寻求创作。小岛秀夫的新作《死亡搁浅》预告片BGM采用了这支迷幻民谣乐队的曲子《Easy Way Out》。

We were just kids
我们只是一群孩子
With visions and hearts that coincide
有着相同的愿景与情感
Climb aboard our ship
爬上船的甲板
We're going whether or not that you like
我们将远航不论你是否愿意
Whether or not that you like
不论你是否愿意
We sailed across the sea
我们穿过大海

Aimlessly, no direction or timeline
漫无目的,也没有方向抑或是时间表
The shore we'd come to find
那所被我们发现的海岸
We'd seen before
其实我们早已见过
Never spoke or shared a word
但是从未开口与人分享
No need, your true thoughts they can't be heard
因为当你真实的想法无法被人们听见时,交流自然变得没有必要了
They're too beautiful for words
你的真实想法太过美丽以至于无法以语言表达
Don't follow roads paved in gold
不要顺着以金铺就的道路行走
They will only let you down
它们只会让你一次又一次次地失望
What's the fun when you can't share what you've found
当你的美妙发现无法被他人所知时,活着的乐趣又在哪里呢
Years to build, in a second it's brought down
穷尽一生精力建成的,往往只需要几秒来毁灭
No one will comfort me
没有谁会来安抚我
Will know me
没有谁会知道我是谁
Or what's going on inside
也没有谁会了解我内心的风起云涌
A vacant hole will remain that way for life
心上的空洞将会纹丝不动地保持一辈子
To remind me where the both of you once lied
来提醒我你们两人曾经的谎言
I've learned more from this
我在这件事里学到了很多很多
Than anything I have read in my whole life
比我此生在书上所读到的任何道理都多
I bet you both laugh at that line
你们肯定都在嘲笑那句话
I miss the feel of it
我怀念的是
Your touch
你的轻触
Your kiss weighs heavy on my mind
你的吻在我脑海里是如此的重要
Our moment Forever sealed in time
我们共享的时光已在时间长河中封存
Our secret as much yours as is mine
我们之间的秘密太多,互相隐瞒
All logic we have surely left defied
我们蔑视所有的逻辑
I will hold you till I die
而我将一直牵着你的手直至死亡

评论

热度(49)