音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Just My Heart Talkin’ - Ron Sexsmith

【独立民谣】Just My Heart Talkin’ - Ron Sexsmith

淡淡的忧郁气息,细腻的旋律淬炼,优雅的人文唱腔……听Ron Sexsmith的音乐,仿佛漫步在午后微温的乡村小径,让人沉浸在昏黄的黯调浪漫里。

Ron Sexsmith,来自多伦多的创作才子,曲风简约朴实。自1991年自资发行首张专辑《Good Opera Lane》以来,便以平均两年一张专辑的速度,将温暖的音色陈述在内心深处。

《Just My Heart Talkin’》

My eyes are telling me leave well enough alone
我的双眼告诉我应适可而止
These boots are telling me keep walking
我的双足却告诉我应继续向前
Another voice is saying, "Don't let go"
传来的心声让我不要离去
That's just my heart talking
这正是我的心里话
It's always leading me where I do not belong
虽然它总引领我去不属于我的地方
To doorways where I shouldn't be knockin'
譬如我本不该敲响那扇门扉

Trying to pass itself off for a song
我试图用歌声将门穿透
That's just my heart talking
这正是我的心里话
It's talking
它说的是
Sometimes I don't know what to say
有时我不善言辞
Pretend to look the other way
我转而寻找其他的方式
Are you talking, are you talking to me?
你说了什么,你在与我交谈吗
It's talking
请你听清楚
Sometimes I don't know what to say
有时我不善言辞
Pretend to look the other way
我转而寻找其他的方式
Are you talking, are you talking to me?
你说了什么,你在与我交谈吗
Some people tell me eyes are windows of the soul
有人告诉我,眼睛是心灵的窗户
But eyes can be like empty sockets
但双眼也可目中无人
Maybe you'd be better off alone
也许你形单影只才最好
But that's just my heart talking
但这只是我的心里话
Still a voice is saying, "Don't let go"
传来的心声仍让我不要离去
That's just my heart talking
但这只是我的心里话
That's just my heart talking
但这只是我的心里话

评论

热度(48)