音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
It's Over - Sondre Lerche

【独立民谣】 It's Over - Sondre Lerche

声音温暖沁甜,旋律优美清新,细节张弛有度,兼具梦幻诗意的音乐气质。

Sondre Lerche生长于挪威西南部的海港市卑尔根(Bergen),8岁开始吉他不离手,14岁就在俱乐部中驻唱,17岁时已获得一纸Virgin唱片的合约。2001年9月首张处女专辑Faces Down问世。 2007年曾为喜剧电影《Dan in Real life》(亲亲老爸)做过电影原声。

《It's Over》

It's not over at all
一切都还没有结束
you're just trying to smile
你只是试着以微笑相对
I know perfectly well
我心里知道得很清楚
Such are things we both know
这种事情我们都懂
and we think we should say
这时我们会说
Just to organize the stains
把污渍弄干净就好了

Systems reveal their construction these days
近来事情开始有些头绪了
As we escape to drift further away
当我们逃离着渐行渐远
We know the stars go out one night
我们知道星星终有一天会熄灭
But I can't tell you anything you wouldn't know
但我不会告诉你那些你不必知道的东西
so nothing has been lost
这么说来一切都还在
It's not over at all
一切都还没有结束
if my thoughts could be here
假如我的想法能伴随着你
They'd advice you to leave
它们会劝告你离开
And it's not easy, I know
即使那样很难,我也知道
making hard things look small
要让困难的事看起来容易一点点很难
But we're dying to try
但我们渴望着尝试
You have revealed your conclusion by chance
你也偶然地透露了你的结论
I have replaced you at little expense
我已经毫不费力地代替了你
We know the stars go out one night
我们知道星星终有一天会熄灭
But I can't think of anything I haven't told
可我想不起来我还有什么没说过
so nothing has been lost
这么说来一切都还在
When you could use the words reserved
当你愿意用那些被保留对字眼
For a sad song
来唱一首悲伤的歌
You'll find you've spent them up on God and anyone
你会发现你之前都把它们花费在上帝与别人身上了
Like anyone before
就像之前的任何人一样
It's not over at all
一切都还没有结束
You're just trying to smile
你只是试着以微笑相对
I know perfectly well
我心里知道得很清楚
It's not over, but oh
还没有结束,还在继续
my thoughts could be here
我的想法可以伴随着你
They'd advice you to leave
它们会劝告你离开
We will be cold where the lights are all out
在没有光亮的地方我们会感到寒冷
At least we can think without reason or doubt
但至少我们可以不假思索
I don't know much about this world
我对这个世界并不是很了解
But I can tell you one thing as I pass you by
但当我与你擦肩而过的时候我可以告诉你一件事
oh, nothing has been lost
一切都还在

评论(1)

热度(62)