音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Absolute Beginners - Carla Bruni

【法国香颂】Absolute Beginners - Carla Bruni

Carla Bruni(卡拉布妮)是名模,也是歌手。优美的旋律配以她典雅而感性的歌声,营造出一种忧郁、孤独而浪漫的气氛。

Carla Bruni生于意大利美丽小城Turln,7岁时随父母移居至巴黎。卡拉的父亲是古典音乐的作曲人,母亲则是现场演出伴奏的职业钢琴师。受家庭熏染,她酷爱音乐与诗篇,在萧邦、舒伯特和马勒的音乐声中长大。2002年推出个人首张法语大碟《Quelqu un M a Dit》,乐风游走在民谣、法式香颂,与轻爵士浪漫风之间。

《Absolute Beginners》

I've nothing much to offer
我能够给予的不多
There's nothing much to take
我也无法承受太多
I'm an absolute beginner
我就是初尝爱情甜头的人
And I'm absolutely insane
我一定是疯了
As long as we're together
只要我们在一起
The rest can go to hell
其他事情我都撇开不管

I absolutely love you
我死心塌地的爱着你
But we're absolute beginners
但我们就是初尝爱情甜头的人
With eyes completely open
睁开好奇的眼睛
But nervous all the same
但总是紧张得不知所措
If our love song
如果我们的爱情之歌
Could fly over mountains
可以飞越山峦
Could laugh at the ocean
可以面朝大海欢笑着
Just like the films
如同电影一般
There's no reason
就再无理由
To feel all the hard times
面对人生低潮
To lay down the hard lines
不再沉溺于苦楚中
It's absolutely true
我说的话丝毫不假
Nothing much could happen
不会有什么惊心动魄的事情发生
Nothing we can't shake
不会有什么我们无法改变的事情
Oh we're absolute beginners
但我们就是初尝爱情甜头的人
With nothing much at stake
没有什么会濒于险境
As long as you're still smiling
只要我们依然乐观
There's nothing more I need
我并无太多奢望
I absolutely love you
我死心塌地的爱着你
But we're absolute beginners
但我们就是初尝爱情甜头的人
But if my love is your love
但如果你我两情相悦
We're certain to succeed
你我定有美好结局
If our love song
如果我们的爱情之歌
Could fly over mountains
可以飞越山峦
Could laugh at the ocean
可以面朝大海欢笑着
Just like the films
如同电影一般
There's no reason
就再无理由
To feel all the hard times
面对人生低潮
To lay down the hard lines
不再沉溺于苦楚中
It's absolutely true
我说的话丝毫不假
If our love song
如果我们的爱情之歌
Could fly over mountains
可以飞越山峦
Could sail over heartaches
远航告别心痛
Just like the films
如同电影一般
There's no reason
就再无理由
To feel all the hard times
面对人生低潮
To lay down the hard lines
不再沉溺于苦楚中
It's absolutely true
我说的话丝毫不假

评论

热度(45)