音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Singer of My Song - Emma Stevens

【清新民谣】Singer of My Song - Emma Stevens

有些话,说与不说,都是伤害;有些人,留与不留,都会离开。

英国独立民谣唱作才女Emma Stevens,是一位颇为小众的创作歌手以及多种乐器演奏家。这首《Singer of My Song》出自她发行于2015年8月的专辑《Waves》 。

《Singer of My Song》

This motel room is home tonight, for me and my guitar
今夜我以这间旅店为家,只身一人唯有吉他相伴
Outside a lonely neon light shines like a broken star
外面的霓虹灯孤独地闪烁似破碎的星
The walls are thin, I hear a man say, “babe, we’re in too deep”
一个男人的声音穿过薄薄的墙壁,“宝贝,我们已陷得太深”
Sometimes my life is like a song I’ve written in my sleep
有时生活就像一首我在梦中写就的歌
Maybe I’m going nowhere
或许我只是固步原地
Maybe there’s nowhere to go
或许我已无处可去

Maybe I don’t know anything
或许我一无所知
Except what I already know
但一些事我早已知晓
I don’t wanna own the world
我不想拥有整个世界
I don’t wanna change the times
我也不想改变时代
I don’t wanna hate the one I love
我不想去恨一个我爱的人
For all his petty crimes
只因他犯了些许过错
I don’t wanna die when I am young
我不想青春年少就早早逝去
Or live a day too long
抑或无休止地活下去
I just wanna serenade you tonight
我只想在今夜为你奏这一曲情歌
And be the singer of my song
并且亲口唱给你听
You say the bar’s half empty, I say that it’s half full
你说酒吧里只坐满了一半的人,我说它只有一半还空着
In here I cannot see the moon, but I can feel its pull
纵然在此处我望不见明月,它的引力却仍牵引着我
To live the life romantic was a foolish childhood prayer
浪漫一生,只是儿时无知的幻想
But everyone’s a fool for love, when music’s in the air
但当音乐在空中飘荡,谁又不会被爱冲昏头脑
Maybe I’ll get to heaven
或许我会进入天堂
Maybe it’s my next show
或许那将是我下一个表演的地方
Maybe I won’t get anywhere
又或许我哪儿也不会去
Except for where I want to go
只前往我心中之所向
I don’t wanna own the world
我不想拥有整个世界
I don’t wanna change the times
我也不想改变时代
I don’t wanna hate the one I love
我不想去恨一个我爱的人
For all his petty crimes
只因他犯了些许过错
I don’t wanna die when I am young
我不想青春年少就早早逝去
Or live a day too long
抑或无休止地活下去
I just wanna serenade you tonight
我只想在今夜为你奏这一曲情歌
And be the singer of my song
并且亲口唱给你听
The boy came for the maiden at the edge of the sea
海边的男孩为了少女而来
At Scarborough Fair he’d wait patiently
在斯卡布罗市集他静静等待
For his one true love was meeting him there
因为他的真爱每年都与他相会此地
But she never made it to Scarborough Fair
但少女再也无法来到斯卡布罗市集
Beguiled by a minstrel, who stole her away
受到吟游诗人的诱骗,她的心已被偷去
With a voice like an angel, he led her astray
凭借天使般的歌喉,他将她引入歧途
And still there’s a boy who returns every year
但一个男孩每年仍旧会回来这里
To wait for his true love at Scarborough Fair
在斯卡布罗市集等着他的真爱

And he sings… 他唱着......
I don’t wanna own the world
我不想拥有整个世界
I don’t wanna change the times
也不想改变时代
I don’t wanna hate the girl I love
我不想去恨一个我爱的人
For all her petty crimes
只因她犯了些许过错
I don’t wanna die when I am young
我不想青春年少就早早逝去
Or live a day too long
抑或无休止地活下去
I just wanna serenade you tonight
我只想在今夜为你奏这一曲情歌
And be the singer of my song
并且亲口唱给你听
I don’t wanna own the world
我不想拥有整个世界
I don’t wanna change the times
我也不想改变时代
I don’t wanna hate the one I love
我不想去恨一个我爱的人
For all his petty crimes
只因他犯了些许过错
I don’t wanna die when I am young
我不想青春年少就早早逝去
Or live a day too long
抑或无休止地活下去
I just wanna serenade you tonight
我只想在今夜为你奏这一曲情歌
And be the singer of my song
并且亲口唱给你听

评论

热度(79)