音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
On the Other Side - Jay-Jay Johanson

【柔声倾诉】Jay-Jay Johanson - On the Other Side

低回飘移的呓语,搭配细致动人的旋律,穿梭在忧郁与哀伤之间,述尽世界的沉沦与心碎。

来自瑞典的Jay-Jay Johanson是当今瑞典音乐鬼才,个性唱作诗人。他将后现代复古爵士风情、浪漫唯美电子节拍、颓靡阴郁Trip-Hop氛围融合,催起人们内心波涛汹涌情绪。

On the Other Side

I should have walked out slowly
我应该慢慢地走出来
I ran as fast I could
我应该尽全力跑开

With angry dogs behind me
就像身后有恶狗追随一样

Sirens in the neighbourhood
隔壁的警报


I don't know how to pronounce it
我不知道该怎么念

I can't even spell it right
我甚至不能正确的拼写它

But it all became much tougher
但是一切都变得更加困难了

When I fell asleep that night
当我那夜入睡的时候
When we meet on the other side
当我们再次相见

Will you recognize me then
你会在那时认出我吗?

Can we take up from our last goodbye
我们能够从我们上一次说再见后重新开始吗?

Or back from start again
或者回到最初

You always woke me up so early
当时你一直都会很早叫醒我

Now I stay too long in bed
现在我在床上太久了

Guess I just can't find a reason
或许我仅仅是不能找到一个醒来的理由

Why I should get up instead
为什么我不能代之以早起呢?

When we meet on the other side
当我们再次相见

Will you recognize me then
你会在那时认出我吗?

Can we take up from our last goodbye
我们能够从我们上一次说再见后重新开始吗?

Or back from start again
或者回到最初

I guess can remember
我猜我能记住

Every nightmare that I've had
我做过的每个噩梦

But my only consolation
但是我唯一的安慰是

Is to go to sleep again
再次入睡

When we meet on the other side
当我们再次相见

Will you recognize me then
你会在那时认出我吗?

Can we take up from our last goodbye
我们能够从我们上一次说再见后重新开始吗?

Or back from start again
或者回到最初

Or back from start
或者回到最初


评论

热度(58)