音乐随身听

视频号:每日意图

photo by Jarek Puczel

我只想完美无瑕,纤尘不染,宛如新生
随着岁月的逝去,我的内心越来越富足
和青年时候不同,我再也不用像从前那样
同每个新认识的朋友,都一见如故
或者一定要用语言把思想塑成具体形状

他们来也好,去也好,在我看来是一回事
只要我能保有自我和坚强的意愿
只要我有力量在夏日夜晚爬上山去
看星星成群涌过来,在山的那一边

让他们去相信我爱他们,爱得比实在还要多
让他们去相信我非常在乎,虽然我一个人走
假如能让他们得意,对我又有什么关系
只要我本身完整,像一朵花或一块石头

——[美] 蒂丝黛尔《孤独》
译者:林以亮
选自 《美国诗选》


The Solitary

----by Sara Teasdale


My heart has grown rich with the passing of years, 

I have less need now than when I was young

To share myself with every comer

Or shape my thoughts into words with my tongue. 


It is one to me that they come or go

If I have myself and the drive of my will, 

And strength to climb on a summer night

And watch the stars swarm over the hill


Let them think I love them more than I do, 

Let them think I care, though I go alone; 

If it lifts their pride, what is it to me

Who am self-complete as a flower or a stone. 


「每日意图」微信公众号:luobin_meiriyitu

评论

热度(39)