音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Thinking Out Loud - Ed Sheeran

【欧美流行】Ed Sheeran - Thinking Out Loud  

刚刚出炉的2016年第58届格莱美“年度最佳歌曲”。这首歌出自英国民谣歌手Ed Sheeran(艾德·希兰)的第二张录音室专辑《X》。

深情迷人的磁性声线,顺畅耐听的蓝调吉他旋律,轻易瓦解听者的心防。歌词更是令人暖意无穷,流溢出矢志无悔的真挚情感,牵动你我内心的感动。「谁,执我之手,消我半世孤独;谁,吻我之眸,遮我半世流离。」

Ed Sheeran,1991年出生于英国英格兰西约克郡,是大西洋唱片(Atlantic Records)旗下的一位歌手同时也是一位创作人。2011年6月,他的首支单曲在《The A Team》空降英国单曲榜第三名,同时该单曲在第55届格莱美颁奖典礼中被提名为年度最佳歌曲。

《Thinking Out Loud》

When your legs don't work like

当你的双腿不像从前那样灵活

they used to before

And I can't sweep you off of your feet

我不能将你抱起

Will your mouth still

你的嘴还会记得

remember the taste of my love

我爱的味道吗

Will your eyes still smile from your cheeks

你还会眼带笑意么

Darlin' I will

亲爱的我会

Be lovin' you

一直爱你

Till we're seventy

直到我们年逾古稀

Baby my heart

亲爱的

Could still fall as hard

我还会坚定地爱上你

At twenty three

在人们二十三岁的时候

I'm thinkin' bout how

我想着

People fall in love in mysterious ways

他们如何以神秘的方式坠入爱河

Maybe just a touch of a hand

或许只是温柔的触碰

Me I fall in love with you every single day

我爱你在每一天

I just wanna tell you I am

我只想告诉你

So honey now

亲爱的

Take me into your lovin' arms

拥抱我,抱紧我

Kiss me under the light of a thousand stars

在星光下亲吻我

Place your head on my beating heart

靠在我的怀里

I'm thinking out loud

我想大声告诉你

Maybe we found love right where we are

也许我们会在当下发现爱情

When my hairs all but gone and my memory fades

当我年老头发掉光记忆力衰退时

And the crowds dont remember my name

人们也不记得我的名字

When my hands don't play

我的手不如从前那般灵活

the strings the same way

依然

I know you will still love me the same

我知道你依然爱着我

'Cause honey your soul

因为亲爱的你的灵魂

Can never grow old

永远不会老去

It's evergreen

永远是那么的绿意盎然

Baby your smile's forever in my mind in memory

宝贝你的笑容永存在我的脑海里

I'm thinkin' bout how

我想着

People fall in love in mysterious ways

人们以怎样神秘的方式坠入爱河

Maybe it's all part of a plan

或许只是所有计划的一部分

I just keep on making the same mistakes

我将继续犯着同样的错误

Hoping that you'll understand

希望你会明白我的爱

That baby now

宝贝

Take me into your loving arms

拥抱我,抱紧我

Kiss me under the light of a thousand stars

在星光下亲吻我

Place your head on my beating heart

靠在我的怀里

I'm thinking out loud

我想大声告诉你

Maybe we found love right where we are

也许我们会发现爱就在这里

(al la la la la la la la la)

啦啦啦啦啦啦

Baby now

宝贝

Take me into your loving arms

拥抱我,抱紧我

Kiss me under

亲吻我

the light of a thousand stars (oh darlin')

在星光下 哦 亲爱的

Place your head on my beating heart

靠在我的怀里

I'm thinking out loud

我想大声告诉你

Maybe we found love right where we are

也许我们会发现爱就在这里

Maybe We found love right where we are

也许我们会发现爱就在我们身边

And we found love right where we are

也许我们会发现爱就在我们身边

评论(10)

热度(68)