音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Nobody Loves You When You're Down And Out - John Lennon

【怀旧金曲】John Lennon - Nobody Loves You When You’re Down And Out

当你落魄的时候,没有人会爱上你。当你沉醉于幸福之中时,没有人认识你。

“我们大部分时间都生活在痛苦之中,”约翰•列侬曾经这样说过。他以音乐对抗这种痛苦,并藉此重建了自己的生活与整个世界……

《Nobady loves you》
没有人会爱上你

Nobody loves you when you're down and out
当你落魄的时候,没有人会爱上你
Nobody sees you when you're on cloud nine
当你沉醉于幸福之中时,没有人会注意到你
Everybody's hustlin' for a buck and a dime
每个人都在为金钱忙碌
I'll scratch your back and you scratch mine
我们的互相帮助不过是互相利用而已

I've been across to the other side
我已经见识过了人生的另一面
I've shown you everything, i got nothing to hide
我把我的一切都坦然呈现给你,我已经一无所藏
And still you ask me do i love you, what it is, what it is
然而你依然问我是否爱你,这到底是怎么回事
All i can tell you is it's all show biz
我只能对你说,所有这一切只不过是浮光掠影

Nobody loves you when you're down and out
当你落魄的时候,没有人会爱上你
Nobody knows you when you're on cloud nine
当你沉醉于幸福之中时,没有人认识你
Everybody's hustlin' for a buck and a dime
每个人都在为金钱忙碌
I'll scratch your back and you knife mine
我帮助你,可是你却背后捅我一刀子

I've been across the water now so many times
现在我已经见识过人生百态
I've seen the one eyed witchdoctor leading the blind
我看到茫茫民众盲从所谓圣贤
And still you ask me do i love you, what you say, what you say
然而你依然问我是否爱你,我能说什么,我又能说什么
Everytime i put my finger on it, it slips away
每次我都是话到嘴边,又没了踪影

Well i get up in the morning and i'm looking in the mirror to see, ooo wee!
我早上起床到镜子前观看
Then i'm lying in the darkness and i know i can't get to sleep, ooo wee!
我躺在黑暗中,知道今夜无眠

Nobody loves you when you're old and grey
当你头发灰白,身形苍老之时,没有人会爱上你
Nobody needs you when you're upside down
当你生活潦倒一团糟时,没有人会需要你
Everybody's hollerin' 'bout their own birthday
每个人都在为自己的生日叫喊着
Everybody loves you when you're six foot in the ground
当你长眠地下的时候,人人都才会来爱你

评论

热度(80)