音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Way Back Into Love (Demo Version) - Hugh Grant、Drew Barrymore

【《K歌情人》经典主题曲--Way Back Into Love重回爱情】

       这是电影《music and lyrics》(中文译名《k歌情人》)的主题曲。优美的旋律,深情的对唱,温馨感人的故事。“Not just another negotiation,All I wanna do is find a way back into love ”不是又一次的妥协,我只要重新找到爱的感觉 。


歌词

我的生活一直被阴影笼罩 I have been living with a shadow overhead

我的床头一直有阴云缠绕 I have been sleeping with a cloud above my bed

我的孤独就一直无处可逃 I have been lonely for so long

我的过去一直把我侵扰 Trapped in the past, I just can not seem to move on

我把梦想小心翼翼地藏好 I have been hiding all my hopes and dreams away

唯愿终有一日能重修旧好 Just in case I ever need them again someday

我虽然已将时间随意抛掉 I have been setting aside time

却将希望珍藏在心灵一角 To clear a little space in the corners of my mind


重返爱情是我心灵的需要 All I want to do is find a way back into love

没有爱情我只好重重跌倒 I can not make it through without a way back into love


我仰望天空不见星辰闪耀 I have been watching but the stars refuse to shine

摸索出路却寻找不到路标 I have been searching but I just do not see the signs

路在何方我其实完全知晓 I know that it is out there

心灵之路怎么会千里迢迢 There is got to be something for my soul somewhere

给我光明的人我一直寻找 I have been looking for someone to shed some light

漫漫长夜之后却路途遥遥 Not just somebody just to get me throught the night

我需要你给我的心灵指导 I could use some direction

我愿由你做我的人生向导 And I am open to your suggestions


评论(2)

热度(92)