音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Hurt - Johnny Cash

【乡村音乐】Johnny Cash - Hurt

这首沧桑悲凉的“hurt”是美剧《疑犯追踪第三季》第十集的片头曲。它最早出自Nine Inch Nails1994年发行的专辑“The Downward Spiral”。一代传奇johnny cash在2003年翻唱此歌,当时johnny的爱妻刚刚离开人世。一个与这个时代坚韧对抗了一辈子的硬汉,带着失去挚爱的痛苦,慢慢吟唱,感人肺腑。

Johnny Cash(约翰尼·卡什)是影响美国近代乡村、流行、摇滚与民谣界最重要的创作歌手之一,以低沉而凝炼的歌声著称。他的大部分作品常常回响着悲伤、精神忧患和救赎的主题。

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything
   
[Chorus:] 
What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt
   
I wear this crown of thorns
Upon my liar's chair
Full of broken thoughts
I cannot repair
Beneath the stains of time
The feelings disappear
You are someone else
I am still right here
   
[Chorus:] 
What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt
   
If I could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a way
   
《伤 痛 》

今天我又伤害了自己, 
是想知道可还有感知的气力, 
我凝神体会着这痛楚, 
那是唯一真实的事物。 
   
   
针尖蜇噬着伤口, 
仿佛旧日惯常的刺痛, 
也试着让这一切湮灭再不重现, 
可我就是记得所有的一切! 
   
   
我本来该是如何的样貌呢? 
我的六月爱侣。 
   
与我相知的每人, 
皆已化尘远去了。 
   
而你远胜于我在尘世中拥有的全部, 
远胜于这一切。 
   
恐怕我会辜负你的期望 
恐怕我会让你受伤 
   
我背负荆棘向主献上我的灵魂, 
祭于那为我而备的说谎者之位。 
那里满溢着破碎的片段, 
但我已无法弥补。 
   
在岁月的污点之下, 
知觉渐渐消失。 
   
你已再世轮回, 
我却仍在尘世。 
   
   
我本来该是如何的样貌呢? 
我的六月爱侣。 
与我相知的每人, 
皆已化尘远去了。 
而你远胜于我在尘世中拥有的全部, 
远胜于这一切。 
   
恐怕我会辜负你的期望 
恐怕我会让你受伤 
   
如若我能再发征程, 
遥自千山万水踏遍, 
仍将保有真原的灵肉, 
仍将求索那修远之路。


评论(6)

热度(304)