音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Nurture -

【纯音乐】Nurture - Stephen Mark Satterthwaite

电子游戏作品《勇敢的心:世界大战》背景音乐。让我们通过一群普通人的视角来体验这场人类历史上的大灾难,用一种独特的方式向我们展示了战争毁灭个体幸福的多种手段。

这款游戏的灵感来自第一次世界大战的书信,并由 4 个章节所组成。

Dearest Marie:

As the war ends for me,
i have no regrets,
I’ve seen too much horror
I hope fate has been more merciful to you.

Our time on Earth is brief,
and mine has been filled with so much joy,
that i can only be thankful for
how much i’ve been blessed,
most specially for the wonder
you brought into my life.

This letter is my last,
I’ve been found guilty by a military court
for the death of an officer.
It was not my intention to kill him.

War makes men mad.

Though i failed Karl,
i know my sacrifice has not been in vain.
I fought for my country and my liberty,
my honour is assured.
Since it is the will of God to separate us on Earth,
i hope we’ll meet again in heaven.
Keep me in your prayers.

Your loving papa,
Always.

最亲爱的玛丽,

战争结束,
我心中没有任何悔恨,
我目睹了太多的恐怖。
但愿命运能对你更仁慈一些。
我们在世上的时间是如此的短暂,
而我已享了足够的福,
我唯有感恩——尤其是感谢上天将你赐给了我。

这是我的最后一封信了,
军事法庭以杀害长官的罪名判了我死刑。
我并不是故意杀了他的。
战争让人们变得癫狂。

尽管我辜负了卡尔,
但我知道我的牺牲并没有白费。

我为我的国家和自由奋战过,
我维护了我的尊严。

既然命运让我们在生时别离,
那我就祈祷我们可以在天堂再会吧。

不要忘了我。
一如即往爱你的爸爸。

评论

热度(14)