音乐随身听

视频号:每日意图

©Elmer Bischoff

我要想如愿爱你,我还不够富有;你要想如愿爱我,我还不够潦倒。 

让我们从此忘记过去吧。请你忘掉一个毫不相干的名字,我也忘掉望尘莫及的幸福。

I am neither rich enough to love you as I should wish, nor poor enough to love you as you would like. 

Let us both forget: you, a name which must mean very little to you, and I, happiness which has become impossible for me to bear. 

——小仲马 《茶花女》

更多内容:微信公众号「每日意图」

评论

热度(24)