音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
The Garden That You Planted - Sea Wolf

【独立民谣】The Garden That You Planted - Sea Wolf

路过你的花园,无数次驻足欣赏你,嗅着你的气息,细读你的影子,哪怕只是短暂的停留。不想惊扰你的清梦,但春天的芬芳使我痛楚。

Sea Wolf是美国独立民谣乐队,代表作《Leaves in the River》、《Old World Romance》等。 

Good Morning Dear
亲爱的 早上好
I hope I didn’t wake you too soon
我愿我没扰你清梦
Because my mind is growing tired
我心力憔悴
Too much thinking what I should do
杂乱的思绪让我不知所措

I picture you out there
我给你拍了张相片
It must be beautiful this time of year
这个时节必将是美好的
All those East Coast leaves
那些东海岸的叶子
Floating round like embers from burning trees
浮动飘散恰似树木燃灭的余烬
Well the weather out here is just the same
天气依旧
But the garden that you planted remains.
但你栽种的花园仍欣欣向荣


Now it’s only work
如今我工作缠身
Each day bleeding into the next
日复一日卯足干劲
Barely scraping by I tire myself out just so I can rest
我勉强度日劳累也只为能有所歇息
But rest it rightly comes
但当真的有闲暇时
And when it does I come out and go home
我得以解脱回到家中
Because it’s much too quiet
因为家才是寂静之所
Seems that I’m not suited to being in love
似乎我不适合坠入爱河
And everyone around me’s changed
时过境迁 物是人非
But the garden that you planted remains.
只有你栽种的花园仍欣欣向荣


I think about you
我思慕你
Maybe more than I should
或许过于频繁
But the smog is getting old
但是我厌倦了吸烟
The drugs I’m taking aren’t so good
药物也无法疗愈我的苦痛
So will you talk to me
你会陪我说话么
Even though you’ve had a late night
即使你忙到很晚
Because I need a little help
因为我需要些许帮助
Baby, tell me I’ll be alright
宝贝告诉我,一切都会好
Cause everything around me’s changed
因为时过境迁 物是人非
But the garden that you planted remains.
只有你栽种的花园仍欣欣向荣

评论(2)

热度(36)