音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
At The End Of The Sky - Darkel

【神游舞曲】At the End of the Sky - Darkel

法国电子天团"Air"中的JB Dunckel化身艺名Darkel在这张《黑夜绮响》精心谱写了十首黑夜奇想曲。JB Dunckel在博客里如此形容这张专辑:“夜里独处于自己在巴黎第十七区录音室里的感觉”。

《黑夜绮响》反映出JB Dunckel对于太空摇滚、清新民谣、嘻哈、迪斯可音乐的喜爱,并且在音乐中不时出现New Order,Pink Floyd,Talking Heads,Brian Eno,The Troggs,Timbaland等前辈带给他的灵感。

《At the End of the Sky》

Oh Darling I found a way across the sky
哦亲爱的,我找到到一条路通向一整个天空 
Found a way that I could fly
我也找到了让自己飞起来的办法 
To the origin of time
去到时间的开端
I rewound to a place I don't recall
我回一个我不记得的地方 
When my mother gave me life
当我的母亲给了我生命 
I don't remeber that at all
我不记得所有的事情 
As it's so far and the memory is gone
到目前为止的所有记忆,它们消失了 
And my reverie is worn
只剩下我破旧的幻觉和梦想 
I told you of my dreams
我想告诉你,我的梦想 
On a dark loveless night
在一个黑暗无爱的夜晚 
You told me my name
你告诉了我,我的名字 
I forgot it again
我又遗忘了它
At the end of the sky
在天空的尽头 
I go and sit upon a rainbow
我坐在一条彩虹的顶端 
Shining like a spider web
光辉像蜘蛛网上 
Flashing blue and flashing red
闪动蓝色和红色光芒 
Oh Darling it'***shing blue and flashing red
哦亲爱的,它的闪动蓝色和红色光芒 
It will open up your eyes
这将打开你的眼睛 
That's the end of the sky
这就是天空的尽头 
I'm sliding down, I'm going down from so far away
我在坠落,我要去到更远的地方 
I'm sliding down, I'm going down
我在坠落,我会掉下去 
The rainbow is bright, at the end of the sky
彩虹依然美好,在天空的尽头 
My prayers, all my prayers are waiting there
我等待我所有的祷告,我所有的祈祷, 
I am caught upon a thread
我陷入了一个困境 
Dying in a spider web
终结在蜘蛛网上 
And my love, all my love is shining there I
和我所有闪耀着温暖的爱, 
I just want to know you care, was it something that I said? 
我只是对你的关心表示愧疚, 
I'm dying in a spider web
我死在那张时光的蜘蛛网上

评论

热度(24)