音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Messed-up Girl - Maximilian Hecker

【独立流行】Messed-up Girl - Maximilian Hecker

选自Maximilian Hecker发行于2006年的专辑《I'll Be a Virgin, I'll Be a Mountain》。一把吉他,浅吟低唱,把一个忧伤而美丽的爱情故事娓娓道来。

麦斯米兰·海克( Maximilian Hecker),1977年生于德国Heidenheim,独立歌手。从第一张专辑《Infinite Love Songs》至今,他一直坚持独自完成歌曲创作、乐器演奏及演唱,堪称全能型创作音乐人。

《Messed-up Girl》

Where have you been, my messed-up girl?
你跑去哪里了呀,我搞砸了事情的姑娘?
Staying up all night and losing our pearl?
整夜没有合眼的你,还是弄丢了珍珠吗?
Why are you lying?
你为什么要撒谎呢?
Why are you sighing, my love?
你为什么要叹息呢,我亲爱的?

There's this light in your eyes
你眼睛里闪过的光
Your cheeks are all red
脸蛋都已经羞红了
It's hard for you
对你来说太为难了
to hide that you betrayed me in his bed
在床上掩藏你背叛了我的事实
But still you don't leave me
但是我还是不会放你走的
Still you don't leave, oh my love
不会放你走的,我亲爱的
What keeps you from running into his arms?
是什么让你逃离我的怀抱
What keeps you from falling prey to his charms?
是什么让你逃离我的魅力
Is it your love?
是你的爱吗?
Oh, do you still love me, my dear?
你还爱着我吗,我亲爱的?
Well, I can't be your sun
我可能无法做你的太阳
But I'll be your moon
可我能够成为你的月亮
Brightening your night, but fading too soon
照亮你的夜晚,尽管稍纵即逝
Brightening your path
照亮你的道路
with my borrowed light, oh my love
用我借来的光芒,哦我亲爱的
You're my pale-faced princess
你是我惨白了脸的公主
Silver lining
银色的内衬
Noble sweetness
高尚的心灵
Always shining
永远熠熠生辉
How can you do this?
你怎么可以做出这事呢?
Oh, how can you do this to me?
你怎么可以这样对我呢?
So, where have you been, my messed-up girl?
所以,你跑去哪里了呀,我搞砸了事情的姑娘?
Staying up all night and losing our pearl?
整夜没有合眼的你,还是弄丢了珍珠吗?
Why are you lying?
你为什么要撒谎呢?
Why are you sighing, my love?
你为什么要叹息呢,我亲爱的?
Oh, my love
哦,我亲爱的


评论

热度(14)