音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Life for Rent - Dido

【欧美流行】Life for Rent -  Dido

这首歌中文翻译成“漂泊的心”,直译是“租来的生命”。Dido说她也只是一个彷徨迷惘、感觉生命漂泊不定的平凡人,但不会放弃冒险尝试,要追寻自己想要的生活,干自己喜欢的事。

蒂朵(Dido),1971年出生于英国伦敦,歌手、词曲创作人。6岁进入音乐学校就读接受正统音乐训练,其优异的表现让她在18岁时就已经拿到了钢琴、小提琴的硕士学位并参与英国古典乐团的巡回表演。1999年发行首张专辑《No Angel》。其作品多次获得全英音乐奖,入围格莱美音乐奖、奥斯卡最佳原声歌曲奖。

《Life for Rent》

I haven't really ever found a place that I call home
还没找着所谓的家
I never stick around quite long enough to make it
也未曾为筑家而停留太久
I apologize that once again I'm not in love
再次抱歉,我没能坠入爱河
But it's not as if I mind
但这并不意味着
that your heart ain't exactly breaking
我介意你没有为此心碎

It's just a thought, only a thought
它不过是个念头,也仅仅是个念头
But if my life is for rent and I don't learn to buy
如果我的人生不属于自己,而我也无法拥有
Well I deserve nothing more than I get
那我也不配获取什么
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我
I've always thought
总感觉
that I would love to live by the sea
自己喜欢傍海而居
To travel the world alone
独行天涯
and live my life more simply
过一种更简单的生活
I have no idea what's happened to that dream
我不知道那个梦怎么了
Cos there's really nothing left here to stop me
确实也没有什么阻拦我
It's just a thought, only a thought
它不过是个念头,也仅仅是个念头
But if my life is for rent and I don't learn to buy
如果我的人生不属于自己,而我也无法拥有
Well I deserve nothing more than I get
那我也不配获取什么
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我

But if my life is for rent and I don't learn to buy
如果我的人生不属于自己,而我也无法拥有
Well I deserve nothing more than I get
那我也不配获取什么
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我

While my heart is a shield and I won't let it down
我心防如盾,难除戒备
While I am so afraid to fail so I won't even try
我害怕失败,畏于尝试
Well how can I say I'm alive
我又怎能说我还活着
If my life is for rent and I don't learn to buy
如果我的人生不属于自己,而我也无法拥有
Well I deserve nothing more than I get
那我也不配获取什么
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我
Cos nothing I have is truly mine
因为我所拥有的并非真正属于我

评论

热度(66)