音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Not Quite A Home - The Panics

【独立摇滚】Not Quite A Home - The Panics

“白天你的影子都在自己脚边,晚上你的影子就变成夜,包裹我的睡眠。”

The Panics(恐慌),澳大利亚独立摇滚乐队。2002年发布了他们的第一 张EP<a self-titled affair>;2003年在英国录制了他们的首张专辑。

乐队成员:

Julian Douglas, keyboards, guitars, and vocals; Jae Laffer, vocals and guitar; Paul Otway, bass; Drew Wooten, guitar; and Myles Wooten, drums

《Not Quite A Home》

In summer when the storm begins
在暴风来临的夏日
I'm on the outside looking in
我在外面注视着里面
By the warm glow of the lamp
透过暖暖的灯光
She is shadow and the window is thin
是她薄窗之后的影子
Found our stoneroom made of
发现我们的石头房子
Just one of many in a row
只是一排房子中的一间

Have I said that I would leave
我说我会离开
For I'm nothing if I'm something you own
因为我没有什么可以给予你的
At her place by the towns
在她生活的城镇
Watched the sailed ships come in
看着缓缓航行的帆船
Laid her clothes on the bed
把衣服放在床上
Saw the sky opening
看到天慢慢亮了
Wide open, inside
敞开心扉吧
I don't let you hide
我不会让你藏着的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的
I thought I never would belong
我以为我永远不会定居于某个地方的
So I looked back where I was born
所以我回想起我出生的地方
Where the paint is always peeling
那油漆是否还在脱落
And the fires left sweeping up alone
还有那火焰留下的痕迹是否消失不见
I had traced back again
再次回首从前
With a chain on a limb
如此形单影只
I am there when it's dark
在夜幕降临的时候我就在那
I'm outside looking in
在外面注视着里面
Wide open, inside
敞开心扉吧
I don't let you hide
我不会让你藏着的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的
Before a time there was no change
之前本就没有变化的
And the colors stayed the same
那颜色还是原来的样子
I live there down below
我住在楼下
But it's not quite a home
没有家的感觉
Wide open, inside
敞开心扉吧
I don't let you hide
我不会让你藏着的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的
But you don't, don't wanna recognize
但是你不会 不会承认的

评论

热度(27)