音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Worse - Dave Thomas Junior

【英伦民谣】Worse - Dave Thomas Junior

“爱是没有界分的,你无法在缺少爱的情况下逐渐发展出爱,你只能毫无拣择地觉察自己没有在爱,然后才可能得到转化。”

Dave Thomas Junior,英国唱作男歌手,音色缥缈空灵;代表作《The Lucky Ones》。 

《Worse Dave》

And I tried everyday to be the best I can
从前我日日努力成为他人眼中最好的自己
Until the day you came along
直到你来的那天
And then I spent some time worrying who I am
我开始花费时间好想想我究竟是谁
And if I could be good enough
我是否真能做到足够好
You left you said it’s no ones fault
你离开了 说这不是我们任何一个的过错
You said that I am just too good for you
你说我对你而言只是太完美了

So now I’m trying to get worse
所以我现在只想努力变差一些
I’m just trying to get worse
我只是想变努力差一些
I know that what you said don’t make no sense at all
我知道你说的话什么也不能代表
I think I said it once myself before
我或许也曾对自己讲起过
But somehow I can’t stop I wanna spiral
但不知何故我情愿这样堕落来变更差
Until we’re on the same level
直到我们能平等地站在一起
You left you said it’s no ones fault
你离开了 说这不是我们任何一个的过错
You said that I am just too good for you
你说我对你而言只是太完美了
So now I’m trying to get worse
所以我现在只想努力变差一些
I’m just trying to get worse
我只是想努力变差一些
I’m just trying to get worse
我只是想努力变差一些
I’m just trying to get worse
我只是想努力变差一些
And I can’t help but daydream turning you away
我无法阻止自己做着你回心转意的白日梦
When you really need me
在那时,当你真正需要我的时候
But I know that all the good hearted part of me
但我知道心软的那个我
Would say please stay
迟早会恳求你说留下吧
So I’m trying to get worse
所以我现在只想努力变差一些
I’m trying to get worse
我只是想努力变差一些
I’m trying to get worse
我只是想努力变差一些
I’m just trying to get worse
我只是想努力变差一些


评论(3)

热度(42)