音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Long Black Train - Richard Hawley

【另类摇滚】Long Black Train - Richard Hawley

《V字仇杀队》中,11月4日早晨总督察芬奇的闹钟响起,铃声音乐便是RichardHawley的这首《长长的黑色列车》("LongBlackTrain")。观众在这个镜头里还能隐约听到歌词中的几句:"Ride the longblacktrain... take me home blacktrain."

Richard Hawley(理查德·霍利)生于1967年,歌手、词曲作者;前Pulp的吉他手。他的音乐温润醇厚,轻抚人心,适合在落叶秋天的时节聆听。

《Long Black Train》

When the nightingale sings
深夜
in the deep of the night
夜莺的歌声响起
And the robin he sleeps on the wing
知更鸟把头埋在翼下安眠
Hear the toll of the bell ringing out
我听见远处钟声敲响
all is well
诉说着今夜万事太平
And the city's golden lights shining on
城市金色的灯光闪耀

Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
It takes us all the black train
满载着人间的皮囊
Take me home, black train
带我回家吧,黑色列车
Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
It takes us all the black train
载着我们所有人
Take me home, black train
带我回家吧,黑色列车
And the shadows we pass
我们穿行过的阴影
turns my soul into glass
把我的灵魂炼成闪亮的琉璃
And the streets that I walk are all tamed
走过的路也都臣服在我脚下
Hear the toll of the bell ringing out
我听见远处钟声敲响
all is well
诉说着今夜万事太平
And the city's golden lights shining on
城市金色的灯光闪耀
Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
Ride the long black train
黑色的列车不见尽头
It takes us all the black train
满载着人间的皮囊
Take me home, black train
带我回家吧,黑色列车
And the brier and the rose in the churchyard they grow
野蔷薇和玫瑰在教堂墓地恣意生长
'Neath the clock tower tall, all entwined
在高高的钟塔下交织缠绕
And the raven, he flies round the oak as she sighs
乌鸦绕着叹息的橡树盘旋
And the candles they call out my name
而摇曳的烛光却在呼唤着我的名字
To ride the long black train
去乘坐那辆黑色的列车
Ride the long black train
那辆长长的列车
It takes us all the black train
满载着人间的皮囊
Take me home, black train
带我回家吧,黑色列车

评论

热度(30)