音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Down - Flunk

【梦幻流行】Down - Flunk

选自挪威独立乐队Flunk发行于2009年的第五张正式专辑《This Is What You Get》。

Flunk是一支synth-pop乐队,一女二男组合,来自挪威的奥斯陆。Anja Oyen Vister的凄美主唱、Ulf Nygaad的迷魂Dubby电子曲式、Jo Bakke的简朴吉他。其音乐风格游走于电子民谣、合成器流行和梦幻流行之间,在众多的北欧女声Downbeat乐团中脱颖而出。女主唱颤巍巍似乎总要走调但又始终在调上的唱法,令人印象深刻。

《Down》

i've been running, i've been having fun

我不停地奔跑,一直很快乐

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

i've been trying, i've been dying to

我不停地尝试,一直很渴望

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

i've been down down down down down

我不停地往下沉,往下沉,往下沉,往下沉,往下沉

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

i rest my case, but i don't wanna run the race

无需多言,而我也不想坚持下去了

i've been loosing you the way i'm loving you

我正在以我爱你的方式失去你

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

i've been trying so hard to come to peace

我一直努力着平静下来

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

my shelter is a shield

躲在家中

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

i've been trying so hard to be myself that i've turned into somebody else

我一直努力地做我自己最后却变成了其他人

i'm in denial or so it seems

而我隐隐约约是拒绝的但是我不知道这有什么意义

but i don't know what it means

但是我不知道这有什么意义

评论

热度(28)