音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
The End - Sibylle Baier

【独立民谣】The End - Sibylle Baier

德国歌手Sibylle Baier是一位在七十年代早期地下民谣背景下创作的音乐人。她并没有将自己的任何一首作品公开发表,只是在家中将自己所有的歌录制成磁带后当做礼物送给朋友们。

直到2004年,她的儿子才将母亲的这些作品转录成CD。并在他的好友J Mascis (Dinosaur Jr.)帮助下于厂牌Orange Twin旗下灌录成今天我们聆听到的这张《Colour Green》。 

It's the end, friend of mine
我的朋友,是情尽之时了

it's the end, friend of mine
我的朋友,是情尽之时了

time is over where we could simply say I love you
时光静止在我们再无法说出“我爱你”的时点
now you opened the door
如今你夺门而去


leave me crying
留我一人哭泣
trying to embrace you again
我试着再次拥抱你
trying to face this damn situation man
我试着面对这糟糕的处境
I can't
而我无法做到
It's the end, friend of mine
我的朋友,是情尽之时了

It's the end, sweet friend of mine
我亲爱的友人是情尽之时了

dear friend, I cannot tell the reasons why we started well
亲爱的朋友,我无法辨别我们开始相爱的理由


good time, give me some wine when you open the door
时光正好,你夺门而出且让我酒醉一回

you seem hurt, don't try to speak a word to me
你好像受到了伤害 一句话都别和我说了
what on earth could really go wrong with you and me?
究竟是何致使我们关系破裂?

yet its the end, friend of mine
我的朋友,是情尽之时了

it's the end, sweet friend of mine
我亲爱的友人是情尽之时了

time seems to be over where we could simply say I love you
时光静止在我们再无法说出“我爱你”的时点
now you opened the door
如今你夺门而去

I feel cold
我感到寒冷

why can't I hold you in my arms
为何我无法拥你入怀
told you that life is short but love is old
告诉你生命虽然短暂 但爱却地老天荒

it's the end, friend of mine
我的朋友,是情尽之时了

it's the end, sweet friend
我的朋友,是情尽之时了

评论(2)

热度(58)