音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Two and a Glass Rose - Denison Witmer

【民谣摇滚】Two and a Glass Rose - Denison Witmer

选自Denison Witmer发行于2011年的专辑《The Ones Who Wait》。

Denison Witmer,来自费城,自幼受喜欢民谣音乐母亲的影响。他的音乐深受70年代的音乐特别是jackson browne 以及 graham nash的影响,人们常把他和james taylor比较。迄今已有十张作品问世,风格基本统一,想象、信念、渴望、梦想、敏感是它们共有的关键词。

《Denison Witmer》

I remember you in a thrift store dress
我记得那时你衣着朴素
Rainfall on the taxi roof on the morning we arrived in Amsterdam
雨滴落在车上 清晨我们驱车到阿姆斯特丹
Two church towers and a glass rose in your eyes
两座教堂和玻璃玫瑰映入你眼中
Jet lagged on the canal bridge and waiting for the boats to pass us by
喷气式飞机坐落在跨渠桥上 等待着船只载我们渡河
If I sang a song for you I don't know what it means
如果我为你唱一首歌 我不知对我而言意义为何
If I played guitar for you it's lost between the strings
如果我为你弹奏吉他 音乐便从琴弦间飘远

It's the way the oldest buildings sink into the street
老旧的建筑就这么塌陷了
Two church towers and a glass rose in between
那条街上还有两座教堂和玻璃玫瑰
I consider you like a book I've read
你就像我读过我一本书
You never really had an end so it takes a little while til it all makes sense
读不到结局 需要时间来慢慢将你读透
Two shadows and a glass rose on one stage
我们俩的倒影和玻璃玫瑰同现舞台
Passed out in the dressing room and waiting for an instrument of change
你在更衣室你梳妆打扮 静候布景切换
If I sang a song for you, I don't know what it means
如果我为你唱一首歌 我不知对我而言意义为何
If I played guitar for you, it's lot's between the strings
如果我为你弹奏吉他 音乐便从琴弦间飘远
It's the way the oldest buildings sink into the streets
老旧的建筑就这么塌陷在街道上
Two shadows and a glass rose in between
街道上还有你我的倒影和那玻璃玫瑰
I remember you in a thrift store dress
我记得那时你衣着朴素
I remember you in a thrift store dress
我记得那时你衣着朴素
I remember you in a thrift store dress
我记得那时你衣着朴素
I remember you in a thrift store dress
我记得那时你衣着朴素

评论

热度(19)