音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
I Will Be There - Thomas Borchert

【音乐剧】I Will Be There - Thomas Borchert;Brandi

《基督山伯爵》是法国著名作家大仲马的代表作。讲述十九世纪一位名叫爱德蒙·邓蒂斯的大副受到陷害后的悲惨遭遇以及日后以基督山伯爵身份成功复仇的故事。

这首《I Will Be There》是德语音乐剧《基督山伯爵》的英译版,意境与原版相距不远。唱词为埃德蒙和梅赛德斯分别后的爱情宣言:无以为诺,唯星辰可见。 

《I Will Be There》

In the light that falls on moonrise
在夜初的月光中
In the rhythm of the rain
在细雨的旋律里
In the miracle of ordinary days
在平日的奇迹中
In the hush of the night
在深夜的寂静里
I will be the whispers of the lovers
我是恋人们的低语
Everywhere
在每一个角落

You will find me there
你都能找到我
In the rustle of a curtain
在窗帘的婆娑之声中
In the bustle of the world
在世间的喧闹之响里
In a thousand little unexpected ways
用无数意想不到的微小方式
When you lift your gaze
当你抬头仰望
I will be like the shimmer of one small star
我会像那遥远星辰的闪光
Out there
在那里
Shinning everywhere
照向每个角落
I will be there
我一定会到那里
Beside you
陪伴你
Through the lonely nights that fall
越过孤独的夜幕
So close your eyes
请闭上眼
Remember my embrace
铭记我的拥抱
I will be there
我一定会到那里
Like mercy
如同怜悯
I will find you through it all
我终将找到你
This do I swear
我在此发誓
I will be there
我一定会到那里
In a language never spoken
在未曾明述的言语中
With promise we made
带着我们的承诺
In the endless low that owns me heart and soul
在迷住我心神的无尽低声中
In the certainty I will always be true and as near as my next prayer
在我每次祈祷的 真诚信念中
You will find me there
你都能找到我
In the echo of the ocean
在大海的回响里
In the haunting of the wind
在微风的影子中
In the mysterious extraordinary ways
用无数不同寻常的神秘方式
Through the darkest sky
越过最黑暗的天空
I will be like the shimmer of one small star
我会像那遥远星辰的闪光
Out there
在那里
Shinning everywhere
照向每个角落
I will be there
我一定会到那里
Beside you
陪伴你
Through the lonely nights that fall
越过孤独的夜幕
So close your eyes
请闭上眼
Remember my embrace
铭记我的拥抱
I will be there
我一定会到那里
Like freedom
如同自由
I will find you through it all
我终将找到你
This do I swear
我在此发誓
I will be there
我一定会到那里
In the harbor quarter
在港口码头中
In the stone and mortar
在岩石砂浆里
In the star that we both share
在我们同享的星辰中
In the sound of laughter
在欢颜笑语声里
Now and ever after
从现在直到永远
Look for me I will be there
寻找我,我一定会在那里
I will be there
我一定会到那里
Beside you
陪伴你
Through the lonely nights that fall
越过孤独的夜幕
So close your eyes
请闭上眼
Remember my embrace
铭记我的拥抱
I will be there
我一定会到那里
Like justice
如同正义
I will find you through it all
我终将找到你
This do I swear
我在此发誓
I will be there
我一定会到那里
This do I swear
我在此发誓
I will be there
我一定会到那里
This do I swear
我在此发誓
I will be there
我一定会到那里

评论

热度(68)

只展示最近三个月数据