音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
When I Was Younger - Liz Lawrence

【独立民谣】When I Was Younger - Liz Lawrence

《吸血鬼日记》第四季23集插曲。“总有一天会背起行囊离开这个熟悉的家,当你羽翼丰满时,能看到自己身上有父母的影子吗?”

歌曲收录在英国新晋民谣歌手liz lawrence2013的专辑《Bedroom Hero》中。曲风悠扬,歌词扣动心弦。

《When I Was Younger》

When I was younger
小时候

I told my mother
我告诉妈妈

I say one day im gonna make you proud
未来会有一天,我会让她为我感到骄傲

Now that im older
现在我长大了

its so much harder
却很难再大声的说出

to say those words out loud
那些字眼

your growing taller
现在个头越长越高

a little smarter
头脑也越来越聪明

and one day your gonna leave home
而且,总有一天会背起行囊离开这个熟悉的家

oh will you look like your mothers father
当你羽翼丰满时

oh when you are fully grown
能看到自己身上有父母的影子吗

ooh ooh ohh oh oh oho ho
O O O O O O O O

When i was younger i asked my father
小时候,我问爸爸

why are we so human
为什么我们如此渺小

now that im older
现在我长大了

i think i figured it out
慢慢明白了

were just doing what we can
我们只是在做一些力所能及的事情

oh oooh oh oh oh oooh oh oh
O O O O O O O O

cause i wont
因此,我不会
i wont lay you down
我不会丢下你们
i wont lay you
也不会放弃你们
i wont i wont lay you down oh now
我不会丢下你们

i wont i wont lay you down
也不会放弃你们
i wont lay you
我不会丢下你们
i wont i wont lay you down
也不会放弃你们

when i was younger i told my mother
小时候,我认真的告诉妈妈

i say one day im gonna make you proud
未来会有一天,我会让她为我感到骄傲


评论(2)

热度(84)