音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Wicked Man's Rest - Passenger

【民谣摇滚】Wicked Man's Rest - Passenger

选自英国乐队Passenger发行于2007年的专辑《Wicked Man's Rest》。

Passenger来自英格兰Brighton,以英伦风为主,夹杂电子和民谣多种风格,传达着略带悲情的英格兰风情。主要成员是主唱兼词作者Mike Rosenberg、以及作曲者Andrew Phillips。由于Andrew Phillips的离队,乐队也随之在2009年正式解散。Mike Rosenberg继续以Passenger为艺名继续音乐之路,取得了不小的成绩。

《Wicked Man's Rest》

You can say I'm mad
你可以说我愚蠢
You can say I'm crazy
你可以说我疯狂
But I'm only as bad
但是我只是 
As the maker who made me
和造就了我的那些人们一样坏

Sinner in the darkness
黑暗中的罪人
Liar in the church
教堂中的说谎者
Deaf man's silence
耳聋者的沉默
The blind man's search
盲人的搜索

Teardrop falling
泪珠滑落 
Memory recalling
回忆被唤起 
Ghost in your dreams
你梦中的幽灵 
And your secret recordings
和你那些秘密的录象

Mad man's matches
疯者的比赛
Lump in your throat
你喉头中的哽咽 
The pea under your mattress
你床垫下的豌豆 
The hole in your coat
你外衣上的洞

Singer with the sound down
声音渐渐消失的歌唱者
Winner on the come down
落魄的胜利者
Poet in the overcoat
穿着大衣的诗人 
Looking for a suntan
在寻找太阳的暴晒

On his birthday
在他的生日的那天
Prisoner on his first day
这名囚犯 
Tired of the new wave
第一天对新浪潮感到了厌倦

I rise to meet you
我努力向上爬是为了能够遇见你
As your trust dissolves to shame
与此同时你的信任却消融成为了遗憾 
Oh, this innocence has turned and lost its way
哦,天真纯洁已不再,遍寻不着它的方向
Retrace the footprints
回顾那些足迹
Off the path from which I came
那些我一路走来的轨迹
I'm the beast in you, the beast in me
我是令你讨厌的人,也是令我自己生厌的人

(Which way are we going? 
我们要走哪条路?
The doors close in an hour) 
门还有一个小时就会合上了

You can say I'm mad
你可以说我愚蠢
You can say I'm crazy
你可以说我疯狂 
But I'm only as bad
但是我只是 
As the maker who made me
和那些造就了我的人们一样坏

Needle for the user
给那些有需要的人的针 
The pain in your chest
心中的疼痛 
Beggar and the chooser
乞丐和做出选择的人 
The wicked man's rest
邪恶男人的休息 

Fear in the stuntman
替身演员的恐惧 
Sneer in the playground
在操场上发生的嘲笑 
Bottle in the hand
瓶子
Of a dirty old drunk man
在一个肮脏的老醉汉手上

Leaf falling
树叶飘落 
Autumn calling
秋天在呼唤 
Dark clouds forming
乌云开始形成

I rise to meet you
我努力向上爬是为了能够遇见你
As your trust dissolves to shame
与此同时你的信任却消融成为了遗憾 
Oh, this innocence has turned and lost its way
哦,天真纯洁已不再,遍寻不着它的方向
Retrace the footprints
回顾那些足迹
Off the path from which I came
那些我一路走来的轨迹
I'm the beast in you, the beast in me
我是令你讨厌的人,也是令我自己生厌的人

Bite my nails
咬我的指甲
Right down to the skin
直到触及我的皮肤
Where one trust ends
在那里,一个信任刚刚结束 
And another lie begins
另一个谎言则才开始

Patch over holes
修补
In my weakened heart
在我脆弱的心上的一个洞 
Which angels hold
天使想支撑我的心 
And devils pull apart
而恶魔却想把它撕开

I'm the beast in you
我是令你讨厌的人
The beast in me
也是令自己生厌的人
The bitterness, the jealousy
那些苦涩、那些妒忌 
The part of you that never sleeps
那些与你有关的部分从来不曾停歇过

(Are you my angel?
你是我的天使吗? 
Will we walk all night through solitary streets?) 
我们会荒凉的街道上整夜结伴行走吗?

And you hardly can imagine
你几乎从来不能想象
What you never had before
你以前有什么是没有得到过的
And the reason that you're given
你能得到一切的原因 
Still leaves you wanting more
使你仍旧想得到更多 

I rise to meet you
我努力向上爬是为了能够遇见你
As your trust dissolves to shame
与此同时你的信任却消融成为了遗憾 
Oh, this innocence has turned and lost its way
哦,天真纯洁已不再,遍寻不着它的方向
Retrace the footprints
回顾那些足迹
Off the path from which I came
那些我一路走来的轨迹
I'm the beast in you, the beast in me
我是令你讨厌的人,也是令我自己生厌的人
The bitterness, the jealousy
那些苦涩、那些妒忌 
The part of you that never sleeps
那些与你有关的部分从来不曾停歇过

评论

热度(27)