音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Arms - Seabear

【独立民谣】Arms  - Seabear

选自Seabear发行于2007年的专辑"The Ghost That Carried Us Away"。这张唱片在柏林著名独立/电音厂牌Morr Music旗下发行。温暖的Vocal辅以吉他颤音和有趣的鼓击、口琴与弦乐,如梦似幻极为美妙。

Seabear来自独立音乐重镇冰岛,风格以独立流行和民谣为主;刚开始仅有Sindri Már Sigfússon一人,逐渐发展到现在的七人乐队。Seabear的音乐清新、自然、质朴的民谣为主,偶尔点缀一些晶莹剔透的电音。

《Arms》

You left your black gloves on my table
你把黑色手套落在我的桌上
You left your dark horse in the stable
你策马离去 那么迅速
Thinking of a way to get you to stay
怎么才能留住你
And I'll promise to fight the wind and waves for you
我发誓我将为你背水一战

I'm an owl with tired eyes
我是一只倦意十足的猫头鹰


I'm the scarecrow in disguise
我是一个假扮的稻草人
The absolute con
这真是一个骗局
I would babe sing
我像婴儿一样歌唱
When all I want to do is stay inside
当我之所想不过是留在这里
And look out the window with you
和你一起看看窗外

There was a dead mouse in your arms
你手里有只死老鼠
That was the moment that you lost your charm
一瞬间失去了你的优雅
No bear paw sitting in a jar
罐子里没用熊掌
And your tree, it never grew any leaves
你的树从未长出过叶子
Shake my arms, shake my head
我摇摇手臂 晃晃脑袋 无谓的挣扎
I fell asleep on your cobweb
终于在你的蛛网中昏睡

And I'm turning from all the lights tonight
今夜在明亮的灯光下
Saw you in a crowded bar, pale with hungry eyes
我看见你在一个酒吧 脸色苍白 眼神饥渴

评论

热度(31)