音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
Butterfly - Rajaton

【阿卡贝拉】Butterfly - Rajaton

Rajaton是一支来自芬兰的阿卡贝拉人声乐团。芬兰语“Rajaton”一词,中文意为“无拘无束”,这也是这支六人阿卡贝拉人声乐团对音乐追求的精确诠释。

Rajaton每年在世界各地举行上百场演出及交流会,以其风格各异的曲目和丰富的表现力,奠定了他们在全世界阿卡领域的卓著地位。Rajaton曾与许多著名的阿卡团体合作,包括著名的国王歌手合唱团(The King's Singers)以及来自瑞典的The Real Group,以及单人阿卡贝拉的鼻祖Bobby McFerrin等。

《Butterfly》

Sweet is the sound of my new-formed wings,
新生翅膀的声音如此甜蜜
I stretch them open and let them dry.
将其伸展,让其晾晒
I haven't seen this world before,
我还未曾领略过这世间
But I'm excused, I'm a butterfly.
因为我是只新生的蝴蝶
Sweet is the touch of your newborn wings,
新生翅膀的触感也同样甜蜜
We fly in circles and play with the sun.
我们翩翩起舞,在阳光下嬉戏

We haven't seen this world before,
我还未曾领略过这世间
So fair, so bright, so blue the sky.
这如此美好,如此明亮,蓝天下的世间
Love me, love me on the leaves,
爱我,你我在树叶上相爱着
Before we say goodbye.
在你我道再见之前
Love me, kiss me with the breeze,
爱我,伴着微风轻吻我
You will be my lullaby,
你就是我的摇篮曲
Tomorrow I'll die.
明天我将要离去
Tomorrow I'll die,
明天我将要离去
Tomorrow I'll die,
明天我将要离去
You'll be my lullaby.
你就是我的摇篮曲
Love me, kiss me with the breeze,
爱我,伴着微风轻轻吻我
Kiss me with the breeze,
伴着微风轻吻我
Kiss me with the breeze,
伴着微风轻吻我
Kiss me with the breeze.
伴着微风轻吻我
Love me, love me on the leaves,
爱我,你我在树叶上相爱着
Love me, love me,
爱我,请深爱我
Love me, love me on the leaves,
爱我,你我在树叶上相爱着
Before we say goodbye.
在你我道再见之前
Love me, kiss me with the breeze,
爱我,伴着微风轻吻我
You'll be me lullaby,
你就是我的摇篮曲
Tomorrow I'll die.
明天我将要离去
Sweet is the wind as it gently blows,
微风轻拂时如此甜蜜
The day away, and the nighttime comes.
白昼已逝,黑夜笼罩
Great are the wonders that silence shows.
伟大的奇迹在寂静中诞生
I fall asleep, and I dream of the sun,
我渐渐入睡,与太阳在梦中相遇
And my butterfly.
在梦中羽化成蝶

评论

热度(54)