音乐随身听

视频号:每日意图
音乐
To Baby  - Vetiver

【独立民谣】To Baby - Vetiver

乐队的名字是以一种香草命名的。这如其名一样,他们的音乐是那种超现实主义的,相当柔和,适合独处的人回味淡淡往事。 

Vetiver 是由以Andy Cabic为主唱的Folk乐队。成员Andy Cabic (主唱), Brent Dunn (贝司), Sanders Trippe(吉他), Otto Hauser (鼓手) and Kevin Barker (吉他)。 2004年,他们的专辑发售后就开始了各地的巡演,和Banhart,Joanna Newsom等人合作过。 


《To Baby》
gave You me all the love that's necessary
你给予我所有必要的一切
when two people try to find themselves,
当两个人尝试寻找自我

love beyond all common sense
爱会超越所有常识
based on some sweet permanence
基于某些甜蜜的永恒
with only one
与我的唯一


and baby I thought I needed you
宝贝我想我需要你
in a changing world
在这个不安的世界里
baby I thought I needed you
我的宝贝 我想我需要你

Wanting some to give away,
想给予一些馈赠

important things I had to say
对于我而言的重要事物
for many days,
在种种未曾在意的日子里

suddenly you came along
忽然间你走向我
helped me share my perfect song
以美好的方式
in perfect ways,
吟唱我爱

and baby I thought I needed you
宝贝 我想我需要你
in a changing world,
在这个不安的世界里
I thought I needed you
我想我需要你

The closer that we drew together
彼此愈发的相近
made our love seem like forever,
爱愈永恒
naturally,
不期而然

and then I heard you sing the song
后来我听见你吟唱着那首歌
that I was singing all along
我一直唱的那首歌
and failed to see,
终于视线模糊

baby,
我的宝贝
the thing that I most fear
我最害怕的事
in a changing world:
就是在这个不安的世界

I saw you disappear
眼见你的消失

Empty now and silently I face your struggle to be free
空寂的如今 我默默地看着你尝试自由
to be on your own,
为了独自前行

to grow so very carefully
你小心翼翼的生长
and suffer necessarily
去承受我们所必须承受的 痛苦与心悸
for what I've done
为了我的错误

baby to who wants to know the thing
我的宝贝 只有你依然心有所向
in a changing world
在这个不安的世界
to baby who's learning how to sing
我的宝贝 只有你知道如何吟唱

in a changing world
在这个不安的世界
to baby who's learning how to sing
我的宝贝 只有你知道如何吟唱

评论

热度(25)